سه‌شنبه ۱۹ اسفند با حضور معاون فرهنگی ارشاد انجام می‌شود

آغاز به کار نخستین نمایشگاه ملی کتاب سبک زندگی ایرانی و اسلامی

نخستین نمایشگاه ملی کتاب با موضوع سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی با حضور معاون فرهنگی ارشاد فردا سه‌شنبه ۱۰ اسفند در هتل لاله تهران آغاز و تا ۲۲ اسفند به کار خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۰۳۷۴۲
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج،نخستین نمایشگاه ملی کتاب با موضوع سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی سه‌شنبه 19 اسفند با حضور سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد در هتل لاله تهران افتتاح می‌شود،‌ در این نمایشگاه بالغ بر 4 هزار عنوان کتاب از ناشران مختلف با موضوع سبک زندگی به نمایش گذاشته می‌شود.

در این نمایشگاه که به دلیل گران‌بودن هزینه اجاره مراکز فرهنگی در هتل لاله تهران برپا خواهد شد،‌ در غرفه‌ای بنام «بهار فاطمی»‌ 400 عنوان کتاب مرتبط با زندگی و سیره حضرت زهرا(س) نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

بنا به گفته امینیان دبیر اجرایی این نمایشگاه‌، موضوعاتی که کتاب‌ها در آن ارائه شده‌اند‌، موضوعاتی نیستند که در شیوه‌های دیویی و کنگره‌ای طبقه‌بندی شده باشند،‌ بلکه  بر مبنای کاربردی که در زندگی مردم دارند، دسته‌بندی شده‌اند، تغذیه، بهداشت، سلامت، ورزش،‌ سبک زندگی، خانواده، آیین همسرداری، تربیت فرزند، معیشت خانواده، الگوی مصرف، آیین همسایه‌داری، صله رحم، کسب و کار، معاملات، رفتار با همکاران، رفتار با دوست، رفتار با دشمن، مشارکت در امور اجتماعی، رفتار با حکومت و ...

مدیر گروه مطالعاتی اندیشه‌ورزان با اشاره به سایر موضوعاتی که کتاب‌ها در آن‌ها دسته‌بندی شده‌اند،‌ می‌گوید:‌ مسکن، سفر، معماری، پوشاک، پوشش، کودک و نوجوان، میراث سبک زندگی شامل سیره نبوی(ص)، سیره اهل بیت(ع)، سیره بزرگان و مراجع دینی، سیره امام خمینی(ره) ،سبک زندگی از منظر مقام معظم رهبری، سیره زندگی شهدا و صیانت از زبان فارسی از دیگر موضوعات هستند.

نخستین نمایشگاه کتاب ملی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی از سه‌شنبه 19 اسفند تا 22 اسفند ماه در هتل لاله تهران برپا می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار