خبرهای داغ:
یک کارشناس امور زنان:

اجلاس «پکن+۲۰» فرصتی برای ارائه الگوی زن مسلمان ایرانی به زنان جهان است

کارشناس امور زنان با اشاره به برگزاری اجلاس پکن+۲۰ گفت: امیدوار هستیم مسئولان حوزه زنان در این اجلاس حضور منفعلانه‌ای نداشته باشند و این اجلاس می‌تواند فرصت مناسبی برای ارائه الگوی زن مسلمان ایرانی به جهان باشد.
کد خبر: ۸۵۰۳۷۵۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سهیلا قماش‌چی  با اشاره به آغاز اجلاس پکن + 20 در نیویورک گفت: بهتر است نمایندگان کشورمان در اجلاس پکن + 20 به جای پرداختن به مباحثی مانند برابری جنسیتی به بحث عدالت جنسیتی بپردازند، چراکه در طی سال‌های اخیر، بحث‌های زیادی بر روی این موضوع انجام شده است و قرار شد مسئولان حوزه زنان در این زمینه تغییر رویه و نگرش داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از تمام این گفتمان‌ها و چالش‌هایی که وجود داشت، متأسفانه شاهد هستیم که دوباره 4 یا 5 سخنرانی که قرار است در اجلاس نیویورک انجام شود، به بحث برابری جنسیتی اختصاص پیدا کرده است، این در حالی است که زنان جامعه ما با شناخت و آگاهی‌هایی که دارند، می‌دانند که تفاوت‌های زیستی، روانی و اجتماعی که بین زنان و مردان وجود دارد، باعث ایجاد تفاوت‌هایی در نقش‌های آنها می‌شود.

این کارشناس امور زنان افزود: عدالت جنسیتی این است که هر کس در جایگاه خود و متناسب با جنسیت، شخصیت و توانمندی‌های خود شغلی را انتخاب کند، اما اینکه زنان کاملاً برابر با مردان باشند، غیرعقلانی و غیرعلمی است، چرا که خلقت و ساختار شخصیتی زن و مرد با هم متفاوت است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس نیویورک نباید منفعلانه در مقابل غرب برخورد کند و امیدوار هستیم این افراد به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی جامعه ما پایبند باشند و تا این حد خود را ضعیف و ناتوان در برابر غربی‌ها قرار ندهند و عزت اسلامی و عزت زن مسلمان را در آنجا ارائه دهند، چرا که عزتی را که اسلام برای زن در نظر گرفته است، در هیچ مکتبی وجود ندارد.

قماش‌چی با انتقاد از موضع منفعلانه برخی مسئولان در حوزه زنان و خانواده گفت: چرا مسئولان این حوزه منتظر میمانند تا هر چیزی را که غرب به آنها ارائه می‌دهد بپذیرند و دنباله‌رو آنها باشند، جای تأسف دارد که 100 نفر برای این اجلاس از کشور خارج می‌شوند، در حالی که بهتر بود یک هیأت نخبه، باسواد و آگاه به شرایط و مسائل روز دنیا و جامعه خودمان در این اجلاس حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به حضور تعداد زیادی از NGOها در این اجلاس گفت: NGO هایی که در این اجلاس حضور پیدا می‌کنند باید رویکرد اسلامی داشته باشند نه اینکه هر فردی که با خارجی‌ها ارتباط بهتری دارد برای شرکت در این اجلاس انتخاب شود، از سوی دیگر با توجه به شرایط اقتصادی که در آن قرار داریم و صرف این بودجه کلان، برای حضور نمایندگان کشورمان در این اجلاس، اگر حضور منفعلانه‌ای داشته باشند، هدر رفتن بودجه خواهد بود. امیدوار هستیم مسئولان ما یک ایده جدید همراه با نوآوری و خلاقیت و حرف نویی را مبتنی بر اصول اخلاقی و اسلامی به جهان ارائه دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار