خبرهای داغ:
سردار هاشمی عنوان کرد؛

برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهدا در قم /18 درصد شهدای قم، سادات هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از برگزاری یادواره شهدای استان قم 22 اسفند امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۳۸۲۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار سیدجواد هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد، طی سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) اظهار کرد: دنیا فرهنگ شهادت و تاسی به ولایت را از حضرت زهرا (س) آموخته است.

هاشمی با اشاره به شناخت ابزاری برای مقابله با دشمن اظهار کرد: باید در نظر داشت که بصیرت فراتر از آگاهی است، ممکن است امروز نسبت به امری آگاهی وجود داشته باشد ولی چگونگی برخورد با آن را ندانیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 5 هزار شهید در استان، 11 هزار و 300 جانباز و بیش از 500 آزاده سرافراز در استان قم فدایی مکتب امیرمومنان(ع) هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان اینکه شهدا به ما آموختند که باید پیرو رهبر و مقتدای خود باشیم، گفت: همه مسئولان و دست‌اندرکاران در شهر و روستا باید وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کنند، زیرا در وصیت‌نامه آنها ذکر شده که امام خود را تنها نگذارید و پشتیبان ولی فقیه باشید.

وی به انتظار شهدا از جامعه امروز اشاره کرد و افزود: باید حافظ آرمان‌ها و ارزش‌ها باشیم، نسبت به مسائلی که روی می‌دهد، هوشیاری نیاز است و امر به معروف و استکبار ستیزی در جامعه نباید سست شود.

هاشمی یادآور شد:‌ حرکت‌هایی که در زمینه بیداری اسلامی آغاز شده، نشأت گرفته از جمهوری اسلامی است، البته به دنبال جنگ با کسی نیستیم ولی در حال رصد هستیم و هر جایی بیداری باشد، حمایت می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به تاسیس بنیاد شهید در 22 اسفند 57 گفت: با تصویب شورای عالی انقلاب اسلامی این روز به عنوان روز تاسیس بنیاد شهید نامگذاری شد که در حقیقت روز بزرگداشت شهدا بوده است.

وی با بیان اینکه روز شهید فرصتی برای گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای استان است گفت: شهدا تفاوتی ندارند و باید یاد همه را گرامی بداریم، زیرا همه شهدا دارای روحیه ایثار و فداکاری بودند.

هاشمی با بیان اینکه انقلاب در سایه ایثار و شهادت این افراد در برابر ابرقدرت‌ها به پیروزی رسیده است گفت: ایثار و جانفشانی این ملت، شهدا و ایثارگران به ما دلگرمی می‌دهد و اگر در یک اداره و ‌سازمانی یک خانواده شهید باشد، باید این خانواده تکیه‌گاه باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهدا متعلق به همه کشور هستند، بنابراین باید یاد و خاطره آنها را گرامی بداریم، زیرا شهدا نگذاشتند تعرضی به کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت روز گرامیداشت شهدا گفت: جلسه شورای اداری استان 20 اسفند به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شده و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا صورت می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خاطرنشان کرد: از اداره‌کل آموزش و پرورش استان خواسته شده به همین مناسبت زنگ شهید در مدارس نواخته شود و ائمه جماعات در بین برنامه‌های خود بخشی از وصیت‌نامه شهدا را قرائت کنند.

وی با اشاره به دیدار با خانواده شهدا در قالب طرح سپاس گفت: این طرح از 22 بهمن امسال آغاز شده و با خانواده‌ شهدا دیدار می‌شود.

هاشمی از برگزاری یادواره شهدای استان قم به منظور روز بزرگداشت شهدا خبر داد و افزود: این برنامه روز جمعه 22 اسفند همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع امام خمینی(ره) با سخنرانی یکی از مسئولان کشوری برگزار می‌شود و نماز جماعت به امامت آیت‌الله نوری همدانی اقامه خواهد شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار