خبرهای داغ:
سرهنگ محبی پور: همزمان با بالا گرفتن فشارهای اقتصادی توسط دشمنان نظام جمهوری اسلامی، سیاست کلی سپاه و بسیج این است که تلاش کنیم هم به مجموعه های اداری و دولتی هم به اقشار مردم که از این مرحله که یک جنگ سراسر اقتصادی است عبور کنیم
کد خبر: ۸۵۰۳۸۸۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ اسماعیل محبی پور در گفتگو با بسیج بیان داشت: فلسفه انقلاب اسلامی مقابله با ظلم و توسعه عدالت بود، یکی از نماد های توسعه عدالت این است که در سطح جامعه فاصله طبقاتی به حداقل برسد و نماد های محرومیت مثل کاخ نشینی ، بیکاری، محرومیت هایی در موضوعات مختلفی که در بهداشت و درمان و شغل در جامعه است به حداقل برسد.

وی در ادامه اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی از ابتدای تاسیس به فرمان امام (ره) با ایجاد تشکیلاتی مثل بسیج مستضعفین که هدفش کمک به مردم بود، کمیته امداد و امثالهم کار خود را شروع کرد. در طول سال های فعالیت بسیج و سپاه بستگی به شرایط ، فهالیت هایی صورت گرفت. برای مثال در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که نهاد های اداری دچار اشتفگی بودند بسیج متولی توزیع اقلام بود، به صورتی که به همه مردم به یک شکل خدمت رسانی شود.

محبی پور گفت: با گذشت زمان و تغییر شرایطی که برای نظام به وجود آمد، فعالیت سپاه و بسیج نیز تغییر کرد تا به امروز که در دهه 90 هستیم همزمان با بالا گرفتن فشارهای اقتصادی توسط دشمنان نظام جمهوری اسلامی، سیاست کلی سپاه و بسیج این است که تلاش کنیم هم به مجموعه های اداری و دولتی هم به اقشار مردم که از این مرحله که یک جنگ سراسر اقتصادی است عبور کنیم. به همین منظور با کمک و همیاری بخش هایی از دولت، سپاه و بسیج وارد کار شده و پروژه های محرومیت زدایی از جمله اقتصاد مقاومتی و بسیج سازندگی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تاکید کرد: به عنوان نمونه طرح های اقتصادی که افراد به صورت انفرادی یا ایجاد می کنند و یا برای ادامه آن نیاز به پیشتیبانی دارند، در نواحی مختلف روستایی، قالی بافی خانگی و در راستای توسعه امکانات ارتزاق مردم مثل پرورش ماکیان، پرورش قارچ، پرورش آبزیان فعالیت هایی را داریم و سپاه با پرداخت تسهیلات به رونق این فعالیت ها کمک می کند.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز اظهار کرد: در نیمه دوم سال 93 این فعایت ها توسعه پیدا کرده ، حتی در موضوعاتی مثل تعمیر لوازم خانگی ، ماشین آلات مختلف، سپاه با هدف کمک به اقشار کم درآمد و ضعیف که نیاز به حمایت های حداقلی دارند وارد شده است.

سرهنگ محبی پور در پایان گفت: سپاه مصمم است انشاالله این فعالیت ها را ادامه دهد. در سطح کلان نیز قرارگاه های مختلف از جمله قرارگاه خاتم الانبیاء، قرارگاه سازندگی و شرکت های اقماریشان در حال کمک به مجموعه دولت جهت رفع محرومیت های جامعه می باشند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار