معاون فرهنگی، مطبوعاتی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگاران این استان ساماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۰۳۸۹۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱

آزاد خردمند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از دستورالعمل جدید وزارت ارشاد برای صدور کارت خبرنگاری حرفه‌ای خبر داد و اظهار کرد: در یکی دو سال گذشته با توجه به اینکه حوزه مطبوعات و خبرگزاری‌ها تازه در استان کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفته بود لذا برای تمام افرادی که در حرفه خبرنگاری مشغول بودند با حداقل مدارک کارت خبرنگاری صادر شد.

معاون فرهنگی، مطبوعاتی و هنری اداره کل فرهنگ و اسلامی ارشاد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در حال حاضر معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد برای همسان شدن و حل مشکل خبرنگاران دستورالعمل جدیدی برای ساماندهی خبرنگاران اعلام کرده است.

وی عنوان کرد: براساس این دستورالعمل همه کسانی که در حرفه خبرنگاری مشغول به کار هستند و تاریخ کارت خبرنگاری آنها به تمام رسیده یا کسانی که در این حرفه مشغول به کار هستند اما تاکنون موفق به دریافت کارت خبرنگاری نشدند و کسانی که به هر دلیل شرایط خبرنگار شدن را دارند می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت ارشاد(سمان) اقدام به تشکیل پرونده و تکمیل مدارک مطابق با دستورالعمل صدور کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری کنند.

این مسئول تصریح کرد: افراد متقاضی می‌توانند با شماره ۰۲۱-۸۸۳۲۳۲۵۲ تماس حاصل کنند و راهنمایی لازم را دریافت کنند که از طریق این شماره تماس افراد می‌توانند با دریافت کد رهگیری شرایط ثبت نام خود را بررسی کنند.

معاون فرهنگی، مطبوعاتی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای بیش از ۱۷۰ خبرنگار در این استان کارت خبرنگاری صادر شده، ادامه داد: ساماندهی خبرنگاران این استان در دستور کار است که در صورت ساماندهی وام مسکن خبرنگاران که وزارتخانه به جد پیگیر آن است پیگیری می‌شود و به افراد متقاضی دریافت وام مسکن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی عنوان کرد: در روزهای اخیر تماس‌های زیادی مبنی بر شرایط دریافت کارت خبرنگاری به ما شده که امیدواریم در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد و خبرنگاران و روزنامه‌نگار استان کهگیلویه و بویراحمد هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت‌ نام خود از طریق سایت سمان اقدام کنند تا برای افراد کارت خبرنگاری صادر شود.

این مسئول تصریح کرد: براساس دستورالعمل بیمه تکمیلی خبرنگاران بر عهده خبرگزاری، نشریه و روزنامه محل خدمت است.

ارسال نظرات