قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش 72 درصدی سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۳۹۴۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶

علیرضا جزینی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار داشت: امروز ه مواد مخدر در کشورمان به یک موضوع پیچیده و چند وجهی تبدیل شده است.
وی موضوع مواد مخدر را یکی از چالش‌های اصلی موجود در کشورمان اعلام کرد و بیان داشت: 92 درصد از مردم نخستین آسیب موجود در سطح کشورمان را موضوع مواد مخدر می‌دانند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به تامین رویکرد مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: وجود مواد مخدر سنتی در کشور افغانستان و افزایش کشت خشخاش در این کشور از دلایل انتخاب مواد مخدر به عنوان چالش اصلی در کشورمان محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: طبق گزارشات رسمی 6 هزار و 400 تن و طبق آمارهای غیر رسمی 8 هزار تن مواد مخدر در کشور افغانستان تولید می‌شود.
جزینی با تأکید بر اینکه با انسداد مرز و کشفیات مواد مخدر در مرز از ورود این مواد به شهرهای کشورمان جلوگیری شود، گفت: متاسفانه با انجام اقدامات مختلف و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مواد مخدر سنتی به داخل شهرها رسوخ می‌کند.

*75 درصد مواد مخدر در شرق و مرزهای حاشیه مرزها کشف می‌شود
وی با اشاره به اینکه 75 درصد مواد مخدر در شرق و مرزهای حاشیه مرزها کشف می‌شود، تصریح کرد: در روزهای گذشته کشفیات زیادی در اطراف استان‌های مرکزی کشورمان گزارش شده است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه سال گذشته سه درصد مصرف کننده مواد مخدر صنعتی در کشورمان وجود داشت، گفت: در حال حاضر این میزان به 26 درصد افزایش یافته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه همیشه رویکرد مواد مخدر سنتی به صنعتی به عنوان موضوع قابل توجه اجلاس‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: امریکا نخستین مصرف کننده مواد مخدر صنعتی در جهان است.
جزینی اضافه کرد: مسئله مهم در این زمینه تجارت آسان مواد مخدر در حوزه صنعتی است.
وی به اقدامات مسئولان استان زنجان در برنامه ریزی برای کنترل مصرف مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات انجام شده در این حوزه نشانگر حرکت پیشرونده استان زنجان در این حوزه است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای تشکیل جلسات مختلف در این حوزه با حضور فرمانداران شهرستان‌های استان زنجان خوب بوده است، افزود: به کار گیری مردم به عنوان رویکرد اجتماعی یکی از اقدامات مهمی است که امسال در دستور کار قرار گرفته است.
وی بر ضرورت به کارگیری خیران، هنرمندان، مددکاران استان به عنوان نماد و سفیر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و بیان داشت: فعالیت این افراد در این حوزه‌ها می‌تواند نقش بسزایی در فرهنگ سازی مناسب داشته باشد.

* افزایش 72 درصدی سازمان‌های مردم‌نهاد کشور
جزینی در ادامه از افزایش 72 درصدی سازمان‌های مردم نهاد کشور خبر داد و تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد استان زنجان نیز از 31 درصد به 40 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه یک حلقه مفقوده در ارتباط با موضوع درمان در کشورمان وجود دارد، افزود: باید موضوع مهارت و اشتغالزایی معتادان بهبود یافته در دستور کار قرار گیرد.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ارائه تسهیلات ویژه برای اشتغالزایی معتادان بهبود یافته جامعه خبر داد و یادآور شد: برگزاری نمایشگاه دائمی پیشگیرانه در این زمینه کمک بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه وجود مراکز اقامتی ویژه زنان در استان زنجان ضروری است، گفت: در حوزه فرهنگ سازی 84 برنامه 20 دقیقه‌ای با همکاری صدا و سیما تولید شده که وجود این برنامه‌ها در فرهنگ سازی در این زمینه کمک می‌کند.
جزینی با اشاره به فعالیت عطاری‌های غیر مجاز در سطح کشور اشاره کرد و بیان داشت: باید با عطاری‌های غیرمجاز برخورد شود و کنترل لازم در این صورت گیرد.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان با بیان اینکه فرصت‌های خوبی در استان زنجان برای آگاه سازی مردم وجود دارد، متذکر شد: توزیع بروشور در آگاه سازی مردم نقش بسزایی دا
ارسال نظرات