مدیر دفتر آسیا و اقیانوسیه بیت رهبری:
مدیر دفتر آسیا و اقیانوسیه بیت رهبری گفت: حضرت زهرا (س) الگوی حقیقی حریت و آزادگی هستند.
کد خبر: ۸۵۰۳۹۵۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲

حجت‌الاسلام صابر اکبری‌جدی در اختتامیه نخستین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان زنجان که به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) اظهار کرد: یکی از القاب حضرت زهرا (س) حریت ایشان است.

وی با اشاره به اینکه ایشان در زندگی خود همواره آزاد زندگی کردند، گفت: شاید کمتر کسی لقب حریت ایشان را شنیده باشد، اما این لقب از سوی حضرت علی (ع) به ایشان نسبت داده شده است.

مدیر دفتر آسیا و اقیانوسیه بیت رهبری مصداق حریت را در وارستگی اعلام کرد و گفت: اگر کسی همراه هوای نفس باشد، در بند تبعات و پیامدهای گناه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ترک شهوت و حاکم بر هوا شدن حریت و وابستگی است، افزود: کسی که اسیر شهوت باشد، اسارتش تمام شدنی نیست.

اکبری جدی با تاکید بر پرهیز از طمع و هوا هوس بیان کرد: حریت سیاسی نیز از دیگر تعابیری است که می‌توان از آن برداشت‌های متفاوتی کرد.

وی با اشاره به اقدام آزادانه حر در واقعه عاشورا تصریح کرد: این آزاده وقتی وارد لشگر امام حسین (ع) شد، به امام حسین (ع) بسیار احترام کردند که این نیز به معنای حریت سیاسی است.

مدیر دفتر آسیا و اقیانوسیه بیت رهبری قسم سوم حریت را آزادی در عبادی عنوان کرد و افزود: برخی از افراد خداوند را عبادت می‌کنند تا به بهشت برسند و به نیت بهشت عبادت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی نیز از ترس جهنم عبادت می‌کنند، گفت: اما گروه سوم نیز هستند که خداوند را شایسته عبادت می‌کنند و از این رو عبادت خداوند را در پیش می‌گیرند.

اکبری جدی به تعابیر دیگر حریت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا (س) به معنای کامل حر بودند.

وی با بیان اینکه حریت به معنای این است که برده کسی نباشید، افزود: حریت به تمام معنا به حضرت زهرا (س) نسبت داده می‌شود.

مدیر دفتر آسیا و اقیانوسیه بیت رهبری با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) در روز قیامت شفیع پیروان خود خواهند بود، افزود: همه انسان‌ها باید بدانند و آن را به غنیمت بشمارند که همه دوستداران حضرت صدیقه کبری (س) از سوی آن حضرت شفاعت خواهند شد.

ارسال نظرات