گزارشی از مراسم اکران‌های نوروزی ۹۴

تقدیر ایوبی از خانواده شهید رضایی‌نژاد و کیانوش عیاری در جشن نوروزی سینما

مراسم اکران‌های نوروزی سال ۹۴ با حضور اهالی سینما، مدیران سینمایی و اهالی رسانه شب گذشته در تالار ایوان شمس برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۴۰۳۳
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
مراسم اکران‌های نوروزی سال  94 با حضور اهالی سینما، مدیران سینمایی و اهالی رسانه شب گذشته در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در این برنامه که اجرای آن را محمد سلوکی بر عهده داشت، فیلم‌هایی که قرار است در نوروز 94 بر پرده سینماهای ایران اکران شوند به ترتیب معرفی شدند و عوامل این فیلم با حضور بر روی سن دسته گلی به نشانه فرارسیدن سال نو سینما دریافت کردند.

در ابتدای این برنامه کلیپی از هنرمندان سینمایی که در سال 93 دار فانی را وداع گفتند پخش شد. مرتضی احمدی، ناصر گیتی‌جاه، زاون قوکاسیان، حامد خسروی، انوشیروان ارجمند، احمد رسول‌زاده، حسین پرتوی و ... از جمله این هنرمندان بودند.

مراسم معرفی فیلم‌های اکران نوروزی با مهرفی فیلم‌های سینمای هنر و تجربه آغاز شد. «پریدن از ارتفاع کم» حامد رجبی، «روز مبادا» فائزه عزیزخانی و «مردی که اسب شد» امیرحسین ثقفی سه فیلمی بودند که به ترتیب، عوامل تولیدشان بعد از پخش تیزر فیلم‌ها به روی سن آمدند و از دست عزت‌الله صمدیان و هوشنگ گلمکانی دسته گل‌هایی را دریافت کردند.

اولین فیلمی که در بخش اکران نوروزی سینمای داستانی معرفی شد، «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی بود. منیژه حکمت که برای اهدای دسته گل‌های عوامل این فیلم به روی سن آمده بود گفت:  من دیشب این فیلم را دیدم و از ارتقای سطح این فیلم شگفت زده شدم و از بعضی برخوردها با این فیلم ناراحت شدم. تشکر می‌کنم از کاهانی برای نجابتی که به خرج دادند.

«ایران برگر» و «رخ دیوانه» دو فیلم بعدی بودند که برای اهدای گل به عوامل آنها به ترتیب مرتضی شایسته و حبیب اسماعیلی به روی سن آمدند.

اهدا کنندگان گل به عوامل فیلم سینمایی «روباه» با دیگر چهره‌هایی که در این برنامه از عوامل فیلم‌ها تقدیر کردند تفاوت داشتند. شهره پیرانی و آرمیتا رضایی‌نژاد، همسر و فرزند شهید هسته‌ای داریوش رضایی‌نژاد، چهره‌هایی بودند که از عوامل فیلم «روباه» تقدیر کردند. این بخش از مراسم با دست زدن‌های ممتد حضار همراه بود.

«طعم شیرین خیال» کمال تبریزی هم آخرین فیلمی بود که تیزر آن در سالن پخش شد و علی سرتیپی برای اهدای گل به عوامل تولید آن بر روی سن آمد.

در ادامه برنامه سید مصطفی ابطحی، حجت‌الله ایوبی و حبیب ایل‌بیگی برای تقدیر از برگزیدگان اکران سال 93 بر روی سن آمدند. «شهر موش‌های2» مرضیه برومند اولین فیلمی بود که مورد تقدیر قرار گرفت. منیژه حکمت، علی سرتیپی و مرضیه برومند برای این فیلم لوح تقدیر و هدیه‌ای دریافت کردند.

منیژه حکمت با رفتن پشت تریبون گفت: این فیلم برای 14 هزار نفر کارآفرینی کرد. از همه کسانی که به این فیلم کمک کردند، بخصوص بچه‌های شهرستان و کسانی که چوب لای چرخ این فیلم گذاشتند، جنتی که برای هیچ کدام از مراسم‌های ما نیامد و آقایانی که برای ما شایعه درست کردند و به فروش ما کمک کردند تشکر می‌کنم.

در ادامه برنامه از تهمینه میلانی، محمد نیک‌بین و مرتضی شایسته به خاطر فیلم پر فروش «آتش‌بس2» تقدیر شد. میلانی گفت: از روز اول انگیزه من این بود که به جامعه عزیز و زیبای خود بگویم که اگر زن‌ها هم امکانات داشته باشند می‌توانند مانند پسرها، برادرها، پدرها و شوهرهایشان فیلم بسازند. امسال 3 زن کارگردان فیلم‌‌های پرفروش سال را ساختند و این نشانه‌ای بر حرف من است. من می‌خواستم این خودباوری را به زن‌ها بدهم که این ارتفاع به دلیل کمبود امکانات است.

در ادامه از جواد نوروز بیگی، حبیب اسماعیلی و کمال تبریزی به خاطر فیلم  پرفروش «طبقه حساس» تقدیر شد. اسماعیلی پس از دریاف لوح و هدیه‌اش گفت: از مردمی که از فیلم‌های سینمایی استقبال می‌کنند، سپاسگذارم. از سازمان سینمایی می‌خواهم که از همه پخش‌کنندگانی که اکنون بیکار هستند حمایت کند تا در سال‌های آینده آن ها را هم در این مکان ببینیم.

در پایان این قسمت از پخش کننده، کارگردان و تهیه‌کننده دو فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار و «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود دهنمکی تقدیر شد.

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در بخش بعدی این برنامه به سخنرانی پرداخت و پس از پایان سخنرانی از همسر و دختر شهید رضایی‌نژاد به دلیل حضور در بین اهالی سینما با اهدای هدایای تقدیر کرد.

پس از ان حجت‌الله ایوبی متن لوح تقدیری که خود او  برای کیانوش عیاری نوشته بود را خواند و همراه با تابلویی از آثار محمد حیدری به این کارگردان سینما اهدا کرد. در این لوح تقدیر ایوبی، کیانوش عیاری را مرد اخلاق و ادب سینمای ایران و چهره‎ای آرام خطاب کرده بود.

در ادامه ابوالحسن داوودی، رئیس شورای اکران برای تقدیر از مخاطبان برگزیده سال 93 به روی سن آمد. در این بخش از محمد بابازاده از مشهد برای خرید 293 قطعه بلیط سینما، محمد علاوی از مشهد برای خرید 287 قطعه بلیط سینما، سارا حاتمی از مشهد برای خرید 235  قطعه بلیط سینما، محمدجواد جهروتی از تهران برای خرید 210 قطعه بلیط سینما و علی ناکلی از تهران برای خرید 199 قطعه بلیط سینما تقدیر شد و به هر یک از آنها یک سینما کارت 500 هزار تومانی اهدا شد.

تقدیر از  صاحبان و مدیران تعدادی از سینماها بخش بعدی این برنامه بود. بهمن حبشی، محمدرضا فرجی و موسوی در این بخش از صاحبان و مدیران سینماهای «ساویز» کرج، «ونوس» قم، «بهمن» سنندج، «سینماتک» یزد و «ماندانا» تهران تقدیر کردند.

در ادامه علیرضا رضاداد از مهدی فضلی، مالک سینما کوروش، مجید فولادوند، مدیر پردیس کیان، رضا جمشیدی، مدیر فنی سالن نمایش برج میلاد و محمود کارگزار، مدیر فنی پردیس کوروش برای فعالیت خوب آنها در برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر تقدیر کرد.

پس از آن علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از سید مرتضی سقائیان نژاد، شهردار اصفهان و شهیدی دبیر اجرایی جشنواره فیلم کودک تقدیر کرد.

آخرین مراسم تقدیر این برنامه هم به تقدیر از داوود حسبائی، علی غفوری، جواد فراستی و حسین خسرویان از شرکت کارآفرینان هنر اختصاص داشت. نصرت‌الله مرادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان سینمایی از این افراد تقدیر کرد.

در پایان این برنامه هم مرضیه برومند، نرگس آبیار، شهره پیرانی، آرمیتا رضایی‌نژاد، ترانه علیدوستی و تعدای دیگر از زنان حاضر در سالن برای گرفتن عکس یادگاری به مناسب فرارسیدن روز زن به بالای سن آمدند.


ارسال نظرات