خبرهای داغ:
مدیر کل منابع طبیعی گلستان:

گلستان شرایط آبی خوبی ندارد

مدیر کل منابع طبیعی گلستان گفت: استان از شرایط آبی خوبی برخوردار نیست و مردم باید در حفظ منابع آبی به یک رسالت عمومی برسند.
کد خبر: ۸۵۰۴۰۶۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛ ابوطالب قزلسفلو در در سالن بصیرت سپاه نینوا استان گلستان اظهار کرد: مسائل منابع طبیعی یک موضوع تجمالاتی نیست و نباید به صورت نمادین در این هفته به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه دولت‎ها دو رسالت جدی امنیت کشور و امنیت زیستی چون آب، غذا را بر عهده دارد، تصریح کرد: نگرانی‎هایی در راستای امنیت کشور وجود دارد چرا که کشور در یک مناطق خشک و نیمخشک قرار دارد و این موضوع عملکرد منابع طبعی را تحت شعاع قرار داده است.

مدیر کل منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه موضوع تغییر اقلیم یک موضوع بسیار جدی در استان است، افزود: در تابستان گذشته دمای 45 درجه سانتی گراد که یک دمای برای مناطق گرم خشک بود را تجربه کردیم و این موضوع اثرات تغییر اقلیم را نشان می‎دهد.

قزلسفلو با بیان اینکه از شرایط آبی خوبی در استان برخوردار نیستیم، اذعان کرد: حفظ منابع طبیعی و منابع آبی یک رسالت عمومی است و باید مردم در حفظ آن به این رسالت برسند.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس مردم با تمام وجود خود به میدان آمدند و امروز ما نیاز به این روحیه داریم و باید با مسائل فرهنگی و اطلاع رسانی به صیانت از منابع طبیعی بپردازیم.

مدیر کل منابع طبیعی گلستان بیان داشت: امروز نسبت به عرصه‎های طبیعی حساسیت زیادی در بین مردم ایجاد شده و موضوع خاک یک موضع بسیار مهمی است که در امنیت غذایی ما با اهمیت شده است.

قزلسفلو با بیان اینکه عوامل مدیریتی منابع طبیعی را فرهنگ سازی کنیم، گفت: منابع آبی در کشور کم است و سیستم لوله کشی ما به گونه‎ای نیست که بتوانیم آب شرب و غیر شرب را جدا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار