مدیر عامل موسسه هنرهای تصویری سوره از استقبال مخاطبان شبکه نمایش خانگی از هفت فیلم تولید حوزه هنری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۴۰۸۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج،سعید خندق‌آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره گفت: موسسه هنرهای تصویری سوره امسال هفت فیلم «خسته نباشید!»، «زندگی جای دیگری ست»، «خانوم»، «مهمان داریم»، «معبد جان»، «شیار 143» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» را توزیع کرد که دو مورد آخر پرفروش ترین آثار ما به شمار می روند.

وی تاکید کرد: فیلم نرگس آبیار در 400 هزار نسخه توزیع شد و فروش خوبی هم داشت. فیلم حامد محمدی در 240 هزار نسخه پخش شد و با استقبال مواجه شد. توزیع هفت عنوان اثر سینمایی در طول یک سال، اتفاقی بی‌سابقه بود و امیدوارم در سال های بعد باز هم تکرار شود. برای مثال در سال گذشته چهار یا پنج عنوان فیلم توزیع کردیم و تنها «حوض نقاشی» بود که فروش قابل توجهی داشت. امسال اما حوزه هنری هم از نظر تولید و هم به لحاظ توزیع وضعیت بهتری داشت.

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره در پاسخ به این سوال که چه چیز را بیش از همه در فروش بالای آثار موثر می داند، توضیح داد: ممکن است یک فیلم بدون ستاره بتواند روی پرده فروش قابل قبولی داشته باشد، اما وقتی به شبکه نمایش خانگی وارد شد، اگر تصویر یک چهره شاخص سینمایی روی بسته بندی دی وی دی آن نقش نبسته باشد برای جذب نظر مردم کمی با مشکل رو به رو می شود و این واقعیتی است که نمی‌توان انکار کرد. برای مثال «خسته نباشید!» فیلم خوب و خوش ساختی بود و اگر چهره های شناخته شده داشت، می‌توانست در شبکه نمایش خانگی هم فروش بالاتری به دست بیاورد. فیلمی مثل «فرشته‌ها با هم می‌آیند» با بازی جواد عزتی و نازنین بیاتی، به سبب محبوبیتی که این بازیگران دارند استقبال پررونق داشته است.

خندق‌آبادی گفت: قصه هایی که در مورد روحانیون در سینما روایت می‌شود همیشه جذابیت خاصی داشته است. من فکر می کنم با وجود این که با این موضوع فیلم های زیادی ساخته شده اما هنوز هم جای کار وجود دارد و می توان آثار بیشتری با محوریت چهره روحانی ساخت. همان طور که گفتم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به عنوان یکی از پرفروش ترین های امسال، با شیرینی و لطافت خاصی، سختی‌ها و اتفاق‌های تلخ یک زندگی نوپا را روایت می کرد. با اینکه غم زیادی هم در دل خود داشت به دل مخاطب نشست. این فیلم بر اهمیت خانواده و رنگ باختن مشکلات اقتصادی در برابر محبت اهالی خانه تأکید می‌کرد و شاید موفقیت آن در همین موضوع خلاصه شود. چرا نباید فیلم هایی از این دست بیشتر ساخته شود؟

مدیر عامل موسسه هنرهای تصویری سوره درباره برنامه آینده خود در سال 94 اضافه کرد: به امید خداوند و با حمایت حوزه هنری ان شاء الله در سال 94 همچنان فروش خوبی برای آثارمان خواهیم داشت. اتفاق خوبی که امسال به وجود آمد و در آینده هم پیگیری خواهد شد، گنجاندن پیام‌های تبلیغاتی در دی وی دی آثار بود. امسال از این طریق درآمد قابل توجهی داشتیم و با تبلیغ برخی کالاها یک فعالیت سودمند را انجام دادیم، ضمن این که تبلیغات برای فیلم های در آستانه اکران همچون «مزارشریف» هم در این دی وی دی ها صورت گرفته است. در پایان امیدوارم «چند متر مکعب عشق» که امسال گیشه خوبی داشت در پخش خانگی با اقبال رو به رو شود.

ارسال نظرات