باز نشر گفتگوی شاکری با «بسیج»؛
عضو شورای شهر تهران گفت: جهاد سازندگی و اردوهای جهادی و استفاده از نیروهای جوان و مردمی برای این کار اثرات بسیار خوبی را داشته است که هم کمک مردم به اقشار آسیب پذیر و هم تاثیری که بر روی خود نیروهای جهادگر داشته قابل تامل است.
کد خبر: ۸۵۰۴۲۹۹
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری بسیج گفت: بعد از انقلاب اسلامی در کنار قوه قضائیه دادگاه انقلاب و در کنار ارتش سپاه را ایجاد کردیم و در کنار ساختارهای موظف وزارت کشاورزی جهاد را ایجاد نمودیم.

وی در ادامه افزود: جهاد سازندگی و اردوهای جهادی و استفاده از نیروهای جوان و مردمی برای این کار اثرات بسیار خوبی را داشته است که هم کمک مردم به اقشار آسیب پذیر و هم تاثیری که بر روی خود نیروهای جهادگر داشته قابل تامل است.

شاکری در ادامه با اشاره به تعامل مشترک صورت گرفته بین نیروهای متخصص در بستر نیازهای کشور ادامه داد:این کلاس درس جهادی که مدتی بعد از پایان جنگ تحمیلی تعطیل شده بوده باعث آشنا کردن افراد با کشور می شود، تا جای جای کشور و محرومیت آن را از نزدیک مشاهده کرده و مردم مناطق محروم نیز بدانند که جوانان متخصصشان به فکر آن ها هستند.

وی اظهار داشت: انتقال این تجربیات به زبان خاطره در مراسم شب خاطره جهادی کار مفبدی است اما باید در نظر داشت که کار هنری عظیمی در راستای ثبت این خاطرات با ارزش صورت پذیرد.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: برخی از خاطرات بیان شده در برنامه شب خاطره جهادی از اهمیت و جذابیت بیشتری نسبت به سایر خاطرات برخوردار است که آنها را باید بیشتر بسط و گسترش داد و خاطره نویسان در حوزه اردوهای جهاد باید متخصص در فن نویسندگی باشند تا ثبت این حرکت ها تاثیرخود را داشته باشند.

وی بااشاره به اهمیت رسانه ها در گسترش فرهنگ جهادی افزود:رسانه ها قدر این فعالیت را آن گونه که باید نشناخته اند، ما کار داوطلبانه جهادی را باید به صورت فرهنگ مستمر دربیاوریم واز دبستان باید به دانش آموزان بیاموزیم که می توانند برای محله و شهر خود کار جهادی انجام دهند حتی در سطوح بالاتر مانند دانشگاه ها نیز این کار باید صورت گیرد و همچنین برای بازنشستگان نیز می توان کار جهادی تعریف کرد تا برای آبادانی شهر خود موثر واقع شوند.

ارسال نظرات