خبرهای داغ:
مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: تاکنون کانون بسیج رسانه در شهرستان های قاین و طبس ایجاد شده است و برای سال 94 هم افق روشنی در بحث ایجاد کانون های شهرستانی دیده شده است.
کد خبر: ۸۵۰۴۳۱۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سجاد رضایی در اولین مجمع استانی بسیج رسانه خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیج رسانه خراسان جنوبی در راستای اهداف عالیه بسیج ایجاد شده است که اعضای آن را مدیران و مسئولان خبرگزاری ها و مطبوعات استان تشکیل می دهند.
وی افزود: بسیج رسانه با هدف همگرایی رسانه ها و تلاش برای حفظ و ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی از اردیبهشت ماه سال گذشته در استان تشکیل شده است.
وی با تاکید بر همگرایی هرچه بیشتر بین رسانه های استان با محوریت بسیج رسانه تصریح کرد: رسانه ها، یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و برای عملکرد هر چه بهتر این رسانه ها و خدمات رسانی به مردم، باید مدیران و مسئولان آنها در محیطی برای بیان و رفع مشکلات رسانه ای دور هم جمع شوند که بسیج رسانه این امکان را فراهم آورده است.
مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی اظهارداشت: قبلا هم رسانه های ما متعهد بودند اما همگرایی در بین آنها وجود نداشت.
رضایی تصریح کرد: تاکنون کانون بسیج رسانه در شهرستان های قاین و طبس ایجاد شده است و برای سال 94 هم افق روشنی در بحث ایجاد کانون های شهرستانی دیده شده است.
وی تاثیرگذارترین و به روزترین قشر در بسیج، فعالان رسانه ای دانست و گفت: هم اکنون 350 نفر از فعالان رسانه های گروهی استان عضو بسیج رسانه هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به اینکه همگرایی و هم افزایی رسانه ها اقدامی بسیار مناسب است گفت: باید بازخورد رفتارها و عملکرد رسانه ها را هم مورد توجه قرار دهیم و از کارهای انجام شده گزارشگیری کنیم.
قادری افزود: حتما نباید رفتار و سلیقه رسانه مثل هم باشد بلکه رسانه ها باید با تنوع سلیقه ها سبب هم افزایی و همگرایی شوند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهارداشت: بسیج قبل از اینکه یک نهاد و تشکیلات باشد یک فرهنگ و تفکر است که همین تفکر در هر مجموعه ای سبب موفقیت آن شده است.
علی ایمانی با بیان اینکه اگر در جنگ تحمیلی هشت ساله نیروهای بسیجی نبودند قطعا ما پیروز نبودیم گفت: امروز هم که بنا به فرموده رهبری جنگ فرهنگی و رسانه ای مطرح است بسیج رسانه در پیروزی این جنگ هم قطعا تاثیر گذار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه امروز در جنگ های نظامی قبل از تسخیر جغرافیایی، جنگ روانی در دستور کار قرار می گیرد تصریح کرد:امروز جنگ تفکرها و اندیشه ها است و به همین دلیل رسانه ها در تمام جوانب زندگی بشر تاثیر چشمگیری دارند.
وی افزود: امروزه هجمه های مختلف نظام سلطه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مشهود است که خوشبختانه این توطئه ها با هدایت های مقام معظم رهبری و حضور پررنگ مردم در صحنه و نقش آفرینی موفق بسیج خنثی شده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی هم مهم ترین مشکلات رسانه ای امروز استان را نبود سواد رسانه ای و عدم تحلیل محتوای رسانه های دانست و گفت: باید سواد رسانه ای توسط فعالان حوزه رسانه ای ارتقاء یابد.
غلامحسین شیدایی افزود: تحلیل محتوای رسانه های معاند بسیار مهم و ضروری است که باید یک تیم تخصصی این تحلیل ها را انجام داده و در اختیار رسانه ها قرار دهند.
وی بر تولید محتوای پاک توسط رسانه ها تاکید کرد و اظهار داشت: این مهم برای مقابله با توطئه های دشمنان و تحقق اهداف انقلاب لازم و ضروری است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه در جنگ رسانه ای سرنوشت کشور در دست اصحاب رسانه است گفت: رسانه ها همانطور که جامعه را از بدی ها نهی می کنند باید الگوهای خوب و مناسب را هم به آنها ارائه دهند.
ابوالفضل نوفرستی افزود: با هجمه های زیاد استکبار در فضای مجازی رسانه های ایرانی و اسلامی هم باید تلاش کنند از این فضا و امکانات به نفع فرهنگ اهل بیت استفاده کنند.
وی مصرف گرایی و اقتصاد مقاومتی را از مهم ترین دغدغه های رهبری عنوان کرد که رسانه ها باید بیشتر به آنها بپردازند و در این زمینه تلاش کنند.

علی جعفرپور، نماینده مطبوعات خراسان جنوبی هم بصیرت افزایی در بخش های مختلف اجتماعی، سیاسی وفرهنگی را از مهمترین انتظارات اصحاب رسانه از بسیج رسانه دانست.

سیف، روابط عمومی صدا و سیمای استان هم بر همیاری متعهدانه در جهت منافع و مصالح نظام تاکید کرد و گفت: سایر خبرگزاری ها و مطبوعات هم باید به صدا و سیما در تولید برنامه های بهتر کمک کنند.

حسین خسروی مسئول پایگاه خبری تحلیلی خاورستان نیز بر پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب به طور ویژه تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی از مسئولان حتی با مفاهیم اولیه "اقتصاد مقاومتی" آشنا نیستند.

فاطمه زیراچی، نماینده خبرگزاری های خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه بسیج رسانه استان به دور از سلایق شخصی و جبهه گیری های سیاسی برای همدلی و هماهنگی بیشتر بین رسانه ها ایجاد شده است گفت: عدم برخورداری از امکانات تفریحی و رفاهی، مسکن و بیمه از مهمترین مشکلات خبرنگاران استان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها