سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با انتشار بیانیه‌ای، اقدام غیرانسانی و غیردینی گروه تروریستی داعش در انفجار کلیسای بزرگ موصل را محکوم کرد
کد خبر: ۸۵۰۴۳۲۳
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در پی انفجار کلیسای بزرگ موصل توسط داعش، این سازمان با انتشار بیانیه‌ای، این اقدام غیرانسانی و غیردینی را محکوم کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

«گروه جنایتکار داعش پس از ترور انسان‌ها به بهانه‌های واهی، به ترور آثار فرهنگی، دینی و تاریخی دست زده است. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان مسئول گفت‌وگوی بین ادیان در جمهوری اسلامی ایران، با اعلام انزجار از فعالیت‌های گروه‌های تروریستی که با کج‌اندیشی به نام اسلام جنایت می‌کنند، اقدام نابخردانه و کوردلانه تخریب کلیسای بزرگ موصل توسط گروه تروریستی داعش را محکوم کرده و از سازمان‌های بین‌المللی به ویژه یونسکو و سازمان همکاری اسلامی می‌خواهد ضمن محکوم کردن این اقدام، برای پایان دادن به اعمال اینچنینی در روزگارانی که همزیستی‌مسالمت‌آمیز پیروان ادیان، جهانی بهتر و زیباتر را می‌سازد، تصمیمی چاره‌ساز اتخاذ کنند

به گزارش فارس،‌ تروریست‌های داعش در ادامه اهانت به اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان، کلیسای مریم مقدس را در شمال شهر موصل منفجر کردند. عناصر گروه تروریستی داعش، کلیسای العذراء واقع در منطقه «تلکیف» در شمال شهر موصل را نیز منفجر کردند.

عوامل داعش پیش از این هم قبور برخی صحابه پیامبر اسلام، انبیای الهی و مشاهیر عرب را در کنار مساجد و حسینیه‌ها، منفجر کرده بودند.

 

ارسال نظرات