خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان خبر داد

فعالیت 250 گروه جهادی در سال 93 / تشکیل مجمع عالی جهادی استان اصفهان در سال آینده

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به اعزام 250 گروه جهادی به مناطق محروم در سال 93 گفت: مجمع عالی جهادی برای حمایت از فعالیت‌های جهادی در استان تشکیل می شود.
کد خبر: ۸۵۰۴۳۳۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، سید حسین انوری در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به تشکیل مجمع عالی جهادی استان اصفهان در سال آینده، اظهار کرد: این مجمع متشکل از نخبگان گروه‌های جهادی استان و اقشار بسیج برای حمایت فرهنگی، معنوی و علمی از فعالیت‌های جهادی استان اصفهان در سال آینده تشکیل می شود.

وی افزود: استان اصفهان همیشه به عنوان اعزام کننده نیروهای جهادی در کشور جزء رده‌های برتر قرار داشته است و بیشترین اعزام‌ها را به خود اختصاص داده است.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان بیان کرد: در سال 1393 در مجموع 7 هزار و 690 نفر در قالب 250 گروه جهادی شامل 3 هزار نفر از پایگاه‌های بسیج دانشجویی، 4 هزار نفر از پایگاه‌های محلات و 600 نفر از پایگاه‌های بسیج طلاب به مناطق محروم استان‌های سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد، کرمان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، خور، چادگان، سمیرم و شرق اصفهان اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: برای سال آینده سهم بسیج دانشجویی 4 هزار نفر، بسیج محلات 6 هزار نفر، بسیج طلاب 400 نفر و بسیج مهندسین 100 نفر پیش بینی شده است.

انوری متذکر شد: افزایش کمی و کیفی گروه‌های جهادی در سال آینده مد نظر سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان قرار دارد.

وی با اشاره به چگونگی اجرای اردوهای طرح هجرت در سال آینده، افزود: حضور 4 هزار و 700 نفر دانش‌آموز در طرح اردوهای هجرت جهت بهسازی و زیباسازی مدارس سراسر استان در سال آینده در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان عنوان کرد: در نظر داریم به هر میزانی که میّسر است از حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت اعم از بازنشستگان نیروهای مسلح و سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در مناطق محروم بهره‌ببریم.

وی تأکید کرد: هدف از حضور جهادگران در اردوهای جهادی و هجرت ایجاد روحیه جهادی و خودسازی در افراد است و در این مسیر هیچ برنامه‌ای همانند اردوهای جهادی و هجرت نمی توانند روحیات دوران دفاع مقدس را احیاء نماید.

انوری با اشاره به رویکردهای اردوهای جهادی خاطرنشان کرد: سمت و سوی اردوهای جهادی صرفاً عمرانی نیست و فعالیت‌های بهداشتی، آموزشی، پزشکی، فرهنگی توسط گروه‌های جهادی متخصص انجام می شود.

ایجاد یک هزار و 705 عرصه اقتصاد مقاومتی در سال 93

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه یک هزار و 705 عرصه اقتصاد مقاومتی در سال 93 ایجاد شده است، افزود: در این راستا 540 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: 400 عرصه اقتصاد مقاومتی در بخش صنایع دستی بوده و ما بقی در بخش کشاورزی اجرا شده است.

انوری با اشاره به خشکسالی‌های چندساله در اصفهان و مشکلات شرق اصفهان، یادآور شد: 90 میلیارد ریال از تسهیلات پرداختی، ویژه شرق اصفهان بوده و این امر موجب شده تا حد مناسبی از مشکلات این بخش کاسته شود.

وی با بیان اینکه در سال آینده احیاء باغات، پرورش شتر و گیاهان دارویی در دستور کار بسیج سازندگی استان اصفهان قرار دارد، عنوان کرد: به لحاظ ظرفیت بسیج، گستردگی و عملکرد استان اصفهان، بیشترین حجم برنامه در سال آینده برای استان اصفهان دیده شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان ضمن اشاره به اجرای 209 پروژه عمرانی در سال جاری، افزود: 350 پروژه عمرانی در سال آینده بر عهده بسیج سازندگی استان اصفهان گذاشته شده است.

وی در پایان بیان کرد: حمایت و ایجاد اشتغال برای معتادان ترک کرده، ارائه تسهیلات مناسب جهت بازگشت افرادی که از روستا به شهر مهاجرت کرده‌اند و ایجاد اشتغال برای نصب‌کنندگان ماهواره در صورت کنار گذاشتن این شغل در برنامه‌های سال آینده بسیج سازندگی استان اصفهان قرار داد.

انتهای پیام


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار