آغاز هشتمین دوره انتخاب قاریان و حافظان ممتاز کشور برای اعزام به مسابقات بین‌المللی

هشتمین دوره آمادگی آموزش، ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم کشور برای اعزام به مسابقات بین‌المللی امروز ۲۰ اسفند آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۰۴۳۵۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، طبق برنامه‌ریزی دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم شورای عالی قرآن هر ساله نفرات برتر و ممتاز مسابقات سراسری قرآن کریم در دوره‌های آمادگی برای ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان به مسابقات بین‌المللی گردهم می‌آیند. 

هشتمین دوره آمادگی آموزش، ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان از امروز 20 اسفندماه به میزبانی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف آغاز شد و تا 22 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

در این دوره نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن کریم که هفته گذشته در تبریز برگزار شد حضور دارند که ضمن آموزش و ارزیابی جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی کشورهای مختلف آماده می‌شوند. 

در این دوره آموزشی 3 روزه شرکت کنندگان در دو گروه سنی بزرگسالان و نوجوانان از کلاسهای آموزشی صوت و لحن، تجوید، وقف و ابتدا در بخش قرائت و کلاس‌های آموزشی صحت حفظ و وقف و ابتدا و صوت و لحن و نکاتی در مورد مسابقات مطرح بین‌المللی کشورهای مختلف با حضور قاریان اعزامی به این مسابقات در سنوات گذشته بهره‌مند خواهند شد.

اساتیدی همچون جواد مسگری، غلامرضا شاه‌میوه، عباس امام جمعه، حجت‌الاسلام شهیدی‌پور، سیدجواد سادات‌فاطمی، محمد عباسی، محمود لطفی‌نیا، رحیم خاکی، بهروز یاری‌گل، معتز آقایی، ابوالفضل علامی و استاد امیر آقایی از اساتید، داوران و قاریان و حافظان بین‌المللی کشورمان هستند که در رشته‌های مختلف تجارب و دانش خود را در اختیار آنها قرار خواهند داد. 

این دوره‌های آموزشی به همت شورای عالی قرآن و دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه هشتمین دوره آموزش ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان ممتاز کشور برای اعزام به مسابقات بین‌المللی صبح امروز با حضور سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن و حجت‌الاسلام حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و اساتید و شرکت‌کنندگان در این دوره برگزار شد.

سرابی در سخنانی با اشاره به فلسفه این دوره‌ها گفت: در سال‌های آینده شاهد تحولاتی بزرگ در عرصه انتخاب و اعزام نفرات برتر به مسابقات بین‌المللی خواهیم بود که این طرح با حضور اساتید و کارشناسان برجسته قرآنی در دست بررسی است تا نحوه انتخاب نفرات ممتازی کشور به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی در مسابقات بین‌المللی نسبت به گذشته متمایز شود. 

وی تصریح کرد: سیاست در اعزام‌ قاریان و حافظان به مسابقات بین‌المللی همواره سیاست تبلیغی و افتخارآفرینی است تا تشویقی. اما در سالهای اخیر در سیستم گزینش افراد وجه تشویقی و مطالبات نفرات بر این سیاست غلبه کرده و معمولا رتبه‌های بالاتر در مسابقات سراسری ملاک قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار