حجت‌الاسلام حسینی:

نظام برگزاری مسابقات قرآن در کشور متحول می‌شود

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، گفت: امروز در ستاد عالی مسابقات، مطالعاتی به صورت جهادی انجام می‌شود تا نظام مسابقات قرآن کشور متحول شده و ارتقا پیدا کند.
کد خبر: ۸۵۰۴۴۰۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره آموزش، ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان ممتاز جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن که پیش از ظهر امروز، 20 اسفندماه، در سازمان اوقاف برگزار شد، اظهار کرد: افرادی که اهل قرآن هستند و نسبتی با قرآن دارند در لسان روایات، حاملان قرآن نامگذاری شده‌اند.حاملان قرآن را بعد از انبیاء و علما، گرامی‌ترین بندگان خدا می‌دانند، در لحظاتی که دشوارترین و سخت‌ترین لحظات در عالم است حاملان قرآن همراه انبیاء هستند و در بهشت هم بالاترین درجه برای این افراد در نظر گرفته شده است.

کسی که انس شب و روز با قرآن داشته باشد حامل قرآن است

حسینی با بیان اینکه حامل بودن قرآن تنها ظاهر قرآن و رسیدن به مادیات از طریق قرائت نیست، افزود: شخصی به عنوان حامل قرآن معرفی می‌شود که روز و شب با قرآن مأنوس باشد و در انجام هر کاری و هر عملی، آیات قرآن جلوی چشمان او ظاهر شود.

وی تصریح کرد: تمام برنامه‌های قرآنی که در کشور برگزار می‌شود و تلاشی که برای تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم صورت می‌گیرد و اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای توسعه برنامه‌های قرآنی برای این است که شاهد رفتار قرآنی در جامعه باشیم و رفتار، گفتار و تفکر قرآنی داشته باشیم که البته برای رسیدن به این هدف باید قرآن در عرصه‌های مختلف مورد اهتمام قرار گیرد.

ثواب قرائت قرآن تنها برای زیبا خواندن قرآن نیست

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ادامه داد: ثوابی که برای قرائت قرآن در نظر گرفته شده تنها برای زیبا خواندن آن نیست بلکه هدف اصلی این است که از این طریق مقدمات انس با قرآن در جامعه فراهم شود و زیبا خواندن قرآن باید مقدمه انس با قرآن را به وجود آورد.

وی اظهار داشت: اگر چه روزگاری، به تعداد انگشتان درست هم قاری و حافظ قرآن نداشتیم اما امروز، هزاران نفر حافظ و قاری قرآن در کشور هستند که می‌توانند به عنوان الگویی در جامعه معرفی شوند.

حسینی خطاب به قاریان و حافظان شرکت‌کننده در این دوره آموزشی که برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن هستند، گفت: شما در حال حاضر به عنوان نخبگان و ممتازان قرآنی جامعه هستید و در آینده نزدیک تأثیرگذاری بیش از این نیز خواهید داشت پس باید ملاحظاتی داشته باشید و بتوانید حق خود را به خوبی ادا کنید تا خدمتگزاری خوبی به ساحت قرآن داشته باشید.

نظام برگزاری مسابقات قرآن کشور متحول می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ستاد عالی مسابقات قرآن کشور، اظهار کرد: امروز در ستاد عالی مسابقات، مطالعاتی به صورت جهادی انجام می‌شود تا نظام مسابقات قرآن کشور متحول شده و ارتقا پیدا کند اما تا زمانی که برنامه‌های این ستاد اجرایی شود نخبگان قرآنی و برگزیدگان مسابقات قرآن نیز باید نسبت به ارتقای فعالیت‌های قرآنی و مسابقات قرآن اهتمام داشته باشند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآن و دوره‌های آموزشی و آمادگی برای این مسابقات، مقدمه و بهانه است و هدف اصلی از اجرای این برنامه‌ها، رفتار و گفتار قرآنی است که نباید از هدف اصلی غافل شویم.

وی در پایان به اثرگذاری و وظیفه‌ای که فعالان قرآنی در جامعه دارند اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) زمانی که فرماندار، امیر و سفیری انتخاب می‌کردند این انتخاب‌ها را از بین قاریان و حافظان قرآن کریم انجام می‌دادند و همواره عنوان می‌کردند که قاریان و حافظان قرآن اصل قرآن هستند، پس معلمان و اساتید قرآن کریم و نخبگان قرآنی باید نسبت به جایگاه خود و وظایفی که دارند، اهتمام ویژه داشته باشند.

ارسال نظرات