صنعت نفت آمریکا با دستهای از پشت بسته دست و پا می‌زند

آمریکا در سال 1970 قانونی وضع کرد که بر اساس آن نباید نفت خام این کشور صادر شود، اکنون تحلیلگران آنرا یک اشتباه بزرگ می‌خوانند که باعث می‌شود این کشور رقابت ضالمانه‌ نفت که جهان آغاز کرده است را ببازد.
کد خبر: ۸۵۰۴۴۴۱
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از اسپوت نیک‌نیوز تحلیلگران امور مالی می‌گویند صنعت اکتشاف نفت آمریکا با دستهای از پشت بسته دست و پا می‌زند، آمریکا رقابت جهانی ظالمانه خود را در صنعت نفت می‌بازد. این تحلیلگران قانون سال 1970 امریکا که تولید کنندگان آمریکایی را از صادرات نفت خام پالایش نشده منع کرد را یک اشتباه استراتژیکی مهم در جنگ قیمت نفتی می‌دانند.

افت قیمت نفت صنعت اکتشاف نفت آمریکا را به شدت ضعیف کرد. میزان تولید نفت شیل به شدت کاهش یافت بعد از ماه دسامبر دکل‌های حفاری نفتی این کشور 41 درصد افت کرد و کشورهای صادرت کننده نفت اوپک این مطلب را با ابراز رضایت در کنفرانس گاز و نفت خاورمیانه که روز گذشته در بحرین برگزار شد تایید کردند

عبدالله البدری دبیرکل سازمان اوپک هم گفت: که تصمیم کشورهای عضو اوپک برای کاهش ندادن سقف تولید به رغم کاهش قیمت باعث شد صنعت نفت شیل آمریکا به طرز اسفناکی کاهش یابد.

یک مقام ارشد اوپک تاکید کرد: در صنعت نفت آمریکا، پروژه‌های تولید لغو شد، سرمایه‌گذاری‌ نفت شیل افت کرد، هزینه‌ها بالا رفت.

وی همچنین گفت: کاهش در تولید نفت شیل باعث افزایش قیمت خواهد شد اگر چه تولید نفت اوپک بیشتر نشده است اما با کاهش عرضه نفت شیل قیمت‌ها بالا خواهد رفت همچنین کارشناسان تاکید می‌کنند که رشد بی‌سابقه تولید نفت شیل در آمریکا باعث شد که قیمت‌ها از ماه ژوئن سال 2014 تا کنون بیش از 50 درصد کاهش یابد 

کاهش قیمت نفت باعث شد دومین میدان بزرگ نفتی آمریکا به نام "ایگل فورد"تولید نفت خود را تا 10 هزار بشکه در روز کاهش بدهد و همچنین تولید نفت منطقه باکن در شما داکوتا کاهش تولید 8 هزار بشکه در روز خواهد داشت.

کارشناسان تاکید دارند که دکل‌های حفاری نفتی این کشور 41 درصد کاهش یافته و سرمایه‌گذاری‌ها به شدت افت کرده و شاغلان این بخش کمتر شده‌اند.

تحلیلگران اقتصادی آمریکا درباره اشتباه استراتژیکی نفتی در سیاست‌های اقتصادی آمریکا انتقاد دارند چرا که برخلاف دیگر تولید کنندگان بزرگ نفتی جهان آمریکا در فروش نفت محدودند و به همین دلیل آمریکا همچنان به عنوان یک وارد کننده صرف باقی می‌ماند که ترجیح می‌دهد نفت سنگین و نفت خام ترش را به جای نفت سبک و کم سولفور خریداری کند.

تا کنون تولید کنندگان نفت شیل آمریکا با شکاف 9 دلاری قیمت که بین نفت خام برنت و نفت آمریکا وجود دارد روبرو هستند.

به هر حال تصمیم‌گیران امریکا هنوز اراده‌ای برای حمایت از آزادسازی صادرات نفتی ندارند و این سئوال مطرح است که آیا صنعت نفت آمریکا می‌تواند  با دست‌هایی که از پشت بسته شده است به رقابت ضالمانه خود در صنعت نفت ادامه دهد.


ارسال نظرات