نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: واقعه عاشورا نصف روز طول نکشید، ولی شیعه را برای همیشه بیمه کرد.
کد خبر: ۸۵۰۴۵۴۹
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ آیت‌الله شیخ علی خاتمی در دیدار با راویان، خادمان و مسئولان اردوهای راهیان نور زنجان که در دفتر امام جمعه زنجان انجام شد، اظهار کرد: در حفظ و بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس که انقلاب را در عرصه‌های مختلف بیمه کرد، باید بیش از پیش اطلاع‌رسانی شده و آگاه‌سازی صورت گیرد.

وی با استناد به تعبیر مقام معظم رهبری در زمینه واقعه عاشورا و تاثیر آن گفت: به فرموده ایشان، واقعه عاشورا نصف روز طول نکشید، ولی شیعه را برای همیشه بیمه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز جزئی از انقلاب عاشورا است، تصریح کرد: باید کاری کنیم که دوران هشت سال دفاع مقدس حداقل تا هشت قرن دیگر انقلاب را سرپا نگهداشته و آن را بیمه کند.

وی با اشاره به اینکه هر قدر از دفاع مقدس صحبت کنیم، هنوز به حداقل‌ها نرسیده‌ایم، بیان کرد: در رابطه با هشت سال دفاع مقدس مطالب بسیار زیادی وجود دارد که باید با روشنگری و تبیین بیان شود.

آیت‌الله خاتمی دوران هشت سال دفاع مقدس را افتخاری عظیم برای کشور تلقی کرد و گفت: در آن برهه زمانی یک تنه و تنها در مقابل ابر قدرت‌ها ایستادگی کردیم، پس باید خاطرات آن دوران و شجاعت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان برای جوانانی که در آن برهه زمانی نبودند و در جنگ حضور نداشتند، بیان شود.

وی با بیان اینکه در جامعه امروزی تحلیل وقایع هشت سال دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان امری ساده نیست، اضافه کرد: علت آن است که ما در زمینه علمی و تاریخی خیلی زیاد در زمینه دفاع مقدس کار نکرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با ابراز خرسندی از برگزاری اردوهای راهیان نور به صورت چهار فصل و با حضور اقشار مختلف اجتماع افزود: همین امر یک حرکت عظیم فرهنگی در بیان شجاعت‌های دفاع مقدس است.

وی با یادآوری سال‌هایی که اردوهای راهیان نور به تازگی کار خود را آغاز کرده بودند، گفت: شاید در آن برهه زمانی کسی باور نداشت که راهیان نور بتواند به این عظمت و شکوه برگزار شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به تغییرات حاصل شده در مناطق جنگی که متاثر از شرایط آب و هوایی رخ داده است، بیان کرد: شاید 50 سال دیگر اثری از خاکریزهای آن زمان باقی نماند، اما حالا که این آثار هستند باید از فرصت استفاده کرد و دستاوردهای جنگ را تبیین کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به راویان و خادمان راهیان نور مبنی بر داشتن اخلاق اجتماعی و گشاده‌رویی در کاروان‌های راهیان نور گفت: کسی که مسئولیتی را قبول کرده باید سعه صدر انجام کار را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تشبیه اینکه زائران راهیان نور همچون مهمان و خادمان و راویان نیز همچون میزبان هستند، اضافه کرد: کسی که میهمانی را در منزل می‌پذیرد در نهایت سعه صدر با وی برخورد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه زائران راهیان نور در یک قشر و خلق خاص و یکسان نیستند، اظهار کرد: چه بسا فرد و یا افرادی که در راهیان نور به عنوان زائر حضور دارند، از نظر اعتقادی، دینی و مذهبی و همچنین پوشش زیاد مورد قبول نباشند، اما باید در نهایت صبر و حوصله با آنها برخورد کرد.

آیت‌الله خاتمی برخورد راویان و خادمان را در تغییر نگرش زائران بسیار موثر تلقی کرد و افزود: ممکن است یک برخورد نادرست موجب دلزدگی افراد شود، پس نباید این شرایط را به وجود آوریم و با رفتار درست موجب جذب زائران شویم.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمنان در راستای جذب جوانان به موضوعات غیردینی اضافه کرد: راهیان نور نیز فرصتی در دست مسئولان و خادمان است که با این هجمه مقابله کرده و جوانان را به سمت دین و اسلام دعوت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان همچنین با تاکید بر خاطره‌‎نویسی در راهیان نور و یادداشت نقاط ضعف و قوت اردوهای راهیان نور تصریح کرد: یادداشت این مطالب به برگزاری بهتر اردوها در سال‌های آینده کمک شایانی خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه اغلب خادمان و راویان اردوهای راهیان نور از اهالی مسجد و جزو پایگاه‌های بسیج مساجد هستند، گفت: در مساجد نیز باید همین شرایط باشد و به دنبال دفع خاطی نباشیم، بلکه جوانان را جذب کنیم.

ارسال نظرات