فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: اردوهای راهیان نور در چهار فصل سال انجام می شود.
کد خبر: ۸۵۰۴۵۵۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ سردار جهانبخش کرمی در دیدار خادمان، راویان و مسئولان اردوهای راهیان نور با نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه اردوهای راهیان نور به عنوان یکی از عرصه‌های مهم در ترویج فرهنگ دفاع مقدس است، افزود: باید در برهه زمانی که دشمن به دنبال تهاجم فرهنگی است، با برگزاری چنین اردوهای معنوی جوانان را آگاه و بیدار سازیم.

سردار کرمی تقویت روحیه ایثار و رشادت در میان جوانان، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و

روشنگری در زمینه ابعاد مختلف جنگ تحمیلی را از جمله اهداف اردوهای راهیان نور اعلام کرد و گفت: بیان شرایط سخت جنگ و ایستادگی در مقابل هجمه دشمن به منظور تقویت روحیه جهاد وشهادت، تجدید پیمان با شهدا و آرمان‌های امام خمینی(ره) و بازدید از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور و مشاهده عینی آثار جنگ در آخرین نقطه مرزی از دیگر اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور است.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ و روحیه جهادی و تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را از دیگر اهداف اردوهای راهیان نور اعلام کرد و افزود: تبیین این دستاوردها و برگزاری اردوهای راهیان نور مختص به یک برهه زمانی خاص نبوده و خوشبختانه در هر چهار فصل این اردوها برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه تابستان امسال 7 هزار نفر در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شدند، تصریح کرد: زائران در این برهه زمانی از مناطق عملیاتی غرب کشور از جمله پاوه، قصرشیرین و ... بازدید کردند.

وی در ادامه تعداد زائران اعزامی به مناطق عملیاتی را در قالب کاروان‌های دانش‌آموزی 5 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: خوشبختانه هم استقبال دانشجویان و هم خانواده‌ها از برگزاری این سفر معنوی مطلوب بود و اردوها بدون مشکلی و در مطلوب برگزار شد.

سردار کرمی با تاکید بر اینکه امسال نیز در قالب اردوهای راهیان نور دانشجویی نیز از 20 اسفند ماه آغاز می‌شود، اضافه کرد: اعزام دانشجویان به این اردوها تا 25 اسفند ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان‌های راهیان نور عمومی نیز از 27 اسفند ماه آغاز خواهد شد، تصریح کرد: اعزام این اردوها تا 13 فروردین سال ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه طبق برنامه امسال 5 هزار نفر زنجانی در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند، گفت: در این اردوها زائران از یادمان‌های شلمچه، طلائیه، فکه، پادگان دوکوهه، فتح المبین، اروندکنار، هویزه، مسجد جامع خرمشهر، چزابه، دهلاویه و ....بازدید خواهند کرد.

وی از آماده‌سازی اردوگاه زنجانیان برای اسکان زائران نیز خبر داد و افزود: این اردوگاه که ظرفیت آن 800 نفر است از 27 اسفند ماه این اردوگاه آماده‌سازی خواهد شد.

سردار کرمی با تاکید بر اینکه در فازهای بعدی ظرفیت این اردوگاه افزایش پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: عملیات توسعه‌ای اردوگاه سال آینده انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اردوگاه آماده‌سازی شده صرفا و مختص ایام خاصی از سال نیست، تصریح کرد: بر اساس هماهنگی اقشار مختلف طی سال می‌توانند از این اردوگاه استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات