کارشناس مذهبی:

دید و بازدیدهای نوروزی را مزین به ذکر صلوات و بیان فضایل و سیره حضرت زهرا(س) کنیم

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای گیلان گفت: مردم همچون گذشته دید و بازدیدهای خود در این ایام را مزین به ذکر صلوات و بیان فضایل و سیره حضرت زهرا(س) کنند تا مصداق جلسات احیای امر باشند و رنگ فاطمی به نوروز دهند.
کد خبر: ۸۵۰۴۵۷۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای گیلان امروز در نشست با خبرنگاران استان با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با سال نو اظهار کرد: دغدغه ای میان ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ایجاد شده است که بتوان در عین حرمت داری ایام فاطمیه سال نو را به نام و یاد فاطمی مبارک و پربرکت قرار داد.

وی تصریح کرد: در این جهت برای تعظیم شعائر مذهبی، همچون ایام فاطمیه، جمعی از هیئت های مذهبی بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری برای پاسداشت فاطمیه به دور از افراط و تفریط، در عین رعایت سنت های نیکویی همچون صله رحم، سیاحت و سفر مورد تاکید دین و نظارت و همکاری به بهانه ایام سال نو اتفاق می افتد، به شیوه معقول، فاطمیه را پاس بدارد و لذا نامه ای را به این مناسبت تنظیم نموده و براساس آن اجازه سوء استفاده جریان شیعه انگلیسی را که با استفاده ابزاری از فاطیمه موجبات تفرقه، تکفیر و فتنه در جامعه مسلمین می شود را بگیرد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای گیلان با بیان اینکه هیات تراز انقلاب اسلامی هیاتی است که گوشه گوشه و لحظه لحظه اش مورد رضایت امام عصر (عج) باشد گفت: هیاتی که شایسته برپایی در حضور حضرتش باشد هیاتی آماده حضور و ظهور چنین هیاتی، قله و افق آرمانی هیات هاست.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ترسیم بایسته ها و شایسته های چنین هیاتی، هرچند سخت و دشوار می نماید، گفت: مرام ما مرام فاطمی است آنچه را آن بزرگوار بپسندد ما هم می پسندیم، و از آنچه ایشان را ناراحت کند پرهیز می کنیم، می کوشیم در ایام فاطمیه هر چیز از مرام و سیره فاطمه زهرا سلام الله علیها است را در تمام عرصه های زندگی به مردم معرفی می کنیم.

وی اضافه کرد: مرام ما این است که در ایام فاطمیه اول و فاطمیه دوم برای صدیقه طاهره مراسم برگزار کنیم اما این عزاداری را به هیچ وجه در غیر ایام عزای عمومی به جامعه تحمیل نمی کنیم بدیهی است که ایام عزای عمومی محدودتر از ایام مراسمات هیات است.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی تصریح کرد: ما ضمن تاکید بر برگزاری مردمی عزاداری ها، از نهادهای عمومی همچون صداوسیما و مدیران شهری توقع داریم در ایام عزای عمومی همراه با مردم حرمت فاطمیه را حفظ کنند. از ایجاد تقابل بین فاطمیه و نوروز پرهیز کرده و می دانیم مردم ما محب و علاقمند به دردانه رسول خدا و اهل بیت او هستند و در ایام عزای عمومی فاطمیه حرمت این ایام را حفظ خواهند کرد و منافاتی بین فاطمیه و سنت های خوب نوروز چون صله ارحام نمی بینند.

وی با بیان اینکه مردم همچون گذشته دید و بازدیدهای خود در این ایام را مزین به ذکر صلوات و بیان فضایل و سیره حضرت زهرا(س) کنند تا مصداق جلسات احیای امر باشند و رنگ فاطمی به نوروز  دهد، افزود: در روز شهادت صدیقه طاهره(س) که ایران اسلامی غرق ماتم و اندوه است با برگزاری مراسم ویژه و تجمع هیات ها و تکریم و پذیرایی از عزاداران فاطمی، در میدان شهرداری رشت یاد و خاطره آن اسوه عظمی را در فضای عمومی کشور زنده می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی اضافه کرد: با تاسی به شهیده ولایت که در شرایط تحمل زخم ها و دردها با تمام وجود از امام زمان خویش دفاع کرد، شعار محوری «او ایستاد پای امام زمان خویش» را برای ایام فاطمیه امسال انتخاب و اعلام می کنیم ما ایستاده ایم چون فاطمه.

این کارشناس مذهبی ضمن تاکید بر پرهیز از ورود به بازی ها و دسته بندی های جناحی و سیاسی، گفت: در این ایام بر ترویج و تبلیغ گفتمان های مورد نظر علمدار فاطمی، فرزند صالح حضرت زهرا(س)، رهبر معظم انقلاب تاکید کرده و با ایشان بیعتی دوباره کنیم.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای گیلان تصریح کرد: ما محبت اهل بیت را محور وحدت شیعه و سنی می دانیم و با تاکید بر حقانیت اهل بیت (ع) و اعلام این امر که اهل سنت برادران ما و محب اهل پیامبر (ص) هستند برپایی مجالس ایام فاطمیه و بیان روضه های حضرت زهرا را وظیفه خود دانسته و هرگونه توهین و رفتار تفرقه افکن را از افراطیون شیعه و سنی محکوم نموده و ریختن خون امت اسلام را به بهانه اختلافات مذهبی عمل به خواسته صهیونیسم، استکبار جهانی و دشمنان اسلام می دانیم.

وی با بیان اینکه شهدا پیشتازان تاسی و الگوگیری از حضرت صدیقه شهیده هستند، گفت: ما با معرفی و ترویج سیره شهدای دفاع مقدس و نهضت جهانی اسلام، یاد و خاطره آنها را زنده نگه می داریم و راه و مسیر آنها را ادامه می دهیم.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای گیلان اظهار کرد: با پیروی از سبک زندگی و الگوی ساده زیستن حضرت زهرا (س) و در راستای اقتصاد مقاومتی، خود و مسئولان را به ساده زیستی، قناعت و مصرف کالای داخلی دعوت می کنیم و با تاسی به سیره آن بانوی رحمت و مهربانی در سال جدید فاطمی همت خود را در محرومیت زدایی از ایتام آل محمد و مستضعفان جامعه بیش از گذشته مصروف خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فروغی که با انقلاب اسلامی و ید بیضای حضرت روح الله در جان مسلمانان جهان تابیده شد، گفت: انقلاب اسلامی امروزه به شعله خشمی تبدیل شده که دامن حکومت های ستمگر منطقه را گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار