مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان:

68 درصد کانون های مساجد در روستاها تشکیل شده است

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: 68 درصد کانون ها در روستاها هستند تصریح کرد: از این تعداد بیشترین کانون ها در مرکز استان و شهرستان رودبار هستند.
کد خبر: ۸۵۰۴۵۸۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم در آیین تجلیل از فعالین کانون‌های مساجد استان در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیاء با اشاره به 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: هر ساله در راستای گرامیداشت این ایام گردهمایی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان با هدف تقویت کمی و کیفی برنامه های کانون ها برگزار می شود.

وی با اشاره به فعالیت 700 کانون فرهنگی و هنری مساجد در گیلان گفت: در تابستان گذشته بیش از 40 هزار نوجوان و جوان از برنامه های کانون های مساجد بهره می گیرند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از برنامه های مهم کانون های مساجد است افزود: 242 کتابخانه در کانون ها راه اندازی شده است که از این تعداد 86 کتابخانه بسته و 156 کتابخانه باز است.

حجت الاسلام پورابراهیم با اشاره به فعالیت 23 کانون تخصصی و 39 خانه نور یادآور شد: 60 هسته پژوهش در کانون های فرهنگی هنری تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه 68 درصد کانون ها در روستاها هستند تصریح کرد: از این تعداد بیشترین کانون ها در مرکز استان و شهرستان رودبار هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان سرانه کانون های جدید التاسیس را در سال کنونی یک میلیون و 100 هزار تومان عنوان کرد.

حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه مسجد مانند یک معبد و منبر نیست گفت: مساجد، مدرسه و دانشگاهی هستند که به نسل جوان و مردم در همه ابعاد آموزش می دهند.

وی با تاکید بر آسیب شناسی فعالیت‌های کانون‌های مساجد خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فعلی کانون‌های مساجد این است که ارزیابی در کانون مساجد نیست چرا که با ارزیابی نقاط ضعف و قوت کانون‌ها شناسایی خواهد شد.

حجت الاسلام پورابراهیم در پایان با بیان اینکه در این همایش از 60 مسئول کانون فرهنگی هنری در مساجد تقدیر شد گفت: همچنین از تعدادی ائمه جماعات مساجد فعال نیز تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات