مشاور کاروان راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه خیام مشهد عنوان کرد
مشاور کاروان راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه خیام مشهد بیان داشت: کاروان راهیان نور به شکل روایت مقاومت شیعی برگزار شود.
کد خبر: ۸۵۰۴۵۹۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمد مهدی احمدی خباز در نشست خبری راهیان نور دانشگاه خیام مشهد با اشاره به اینکه در برگزاری اردوی راهیان نور پیشینه تاریخی مقاومت شیعه به هیچ عنوان مد نظر نیست بیان داشت: دانشجویی که در قالب کاروان راهیان نور وارد مناطق زیارتی کربلای ایران می‌شود صرفا در مناطق زیارتی قرار گرفته و سپس به شهر خود باز می‌گردد.

وی اظهار داشت: اگر راهیان نور را به شکل روایت مقاومت شیعی به صورت تاریخی تعریف کنیم دیگر مقاومت در زمان و مکان محدود نمی‌شود و می‌توانیم روایت مقاومت را از شهر خود آغاز کنیم.

وی ادامه داد: دانشجویان باید بدانند چرا امروز محور و خاکریز مقاومت در سوریه و عراق قرار دارد و در کنار این مباحث به نقش آفرینی قشر نخبگانی در مباحث هسته‌ای نیز پرداخته شود چرا که اگر این مباحث را برای دانشجو باز کنیم امروز شاهد تکرار مشکلات هسته‌ای که همان تیم سابق در حال رقم زدن آن هستند نمی‌بودیم.

مشاور کاروان راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه خیام مشهد با بیان اینکه در اردوهای راهیان نور دانشجویی تنها به روایت رزم ایران و عراق پرداخته می‌شود و هیچ اشاره‌ای به خط مقدم نبردهای زمینی خوزستان تا۱۱۵روز انتهایی جنگ و نبرد خلیج فارس و داستان سر به مهر پذیرش قطعنامه نمی‌شود تاکید کرد: سبک برگزاری اردوی راهیان نور باید تغییر کند و بر این اساس دانشگاه خیام اردوی راهیان نور با سبک " مهر مقاومت" برگزار می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها