خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۰۴۶۴۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
به گزارش خبرنگار سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، الناز عباسیان نویسنده این کتاب در گفت و گو با خبرنگار کوله بار اظهار داشت:«ننه علی» لقب معروف و مشهور مادری است که مدت ۲۰ سال بصورت شبانه روز در خانه کوچک و محقرش کنار مزار فرزندانش شهید "قربانعلی رخشانی مهماندوست"  در قطعه 24 بهشت زهرا(س) تهران زندگی می کرد و موجب حیرت و تغییر احوال بسیاری از مراجعین بهشت زهرا(س) شده بود.

 

وی ادامه داد: ننه علی در سال ۱۳۰۰ در یكی از روستاهای اردبیل «مرشت» به دنیا آمد و  همیشه می گفت که من فقط ننه علی نیستم، بلكه ننه تمام شهدای بهشت زهرا هستم.

 

نویسنده کتاب دفاع مقدس در ادامه با اشاره به درگذشت این مادر شهید اشاره کرد و افزود: مادر شهید رخشانی(ننه علی) در قطعه ۲۴ بهشت زهرا (س) نزدیک مزار شهید فهمیده دفن شده است و  از سال ۵۹ در یک اتاقک حلبی در کنار مزار فرزندش زندگی می‌کرد که حدود چند سال گذشته در پی نامه مقام معظم رهبری به خانه دخترش در محله خانی آباد تهران رفت و در آنجا ساکن شد.
 

عباسیان در ادامه با اشاره به انگیزه اش برای چاپ آثار شهدا گفت: نمی دانم در این چند سال چه میزان معجزه از شهدا دیدم اما نمی توان هر دیده و شنیده را بازگو کرد چراکه به اعتقاد من گاهی برخی دیده و شنیده ها و مسیرها فقط و فقط برای خود شخص است و باید به صورت راز باقی بماند.

 

وی خاطر نشان کرد: "ننه علی، مادر تمام شهدان" عنوان کتابی است که نگارش کردم و همزمان با روز گرامیداشت "مادر" شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

این نویسنده کتاب با بیان اینکه عاشقانه سطرهای مربوط به کتاب "ننه علی" را نگارش نموده است، گفت: نوشتن از ننه علی ،پیرزنی که سال ها در کنار مزار پسر شهیدش در بهشت زهرا می ماند زیبا ترین متن های من بوده است، زیرا به جرات می توانم بگویم از اولین روزنامه نگارانی بودم که چندین سال پیش به سراغ خانواده این پیر زن رفتم و گزارش مبسوطی آماده کردم.


خاطرات شهدا در شقایق های ماندگار و دفترچه های خاکی

نویسنده کتاب های دفاع مقدس تاکید کرد: ننه علی، سومین کتابی است که با موضوع شهدای منطقه 19 تهران به چاپ خواهد رسید و کتاب های شقایق های ماندگار و دفترچه های خاکی عنوان کتاب هایی است که تا به امروز در همین زمینه به مرحله چاپ رسانده ام و در حال حاضر، نگارش کتاب شهدای محله شریعتی جنوب تهران را در دست دارم.

 

شهید











وی ادامه داد: کتاب «شقایق‌های ماندگار» زندگی‌نامه 19 معلم شهید آموزش و پرورش منطقه 19 تهران، در 143 صفحه توسط انتشارات «راز نهنان» به چاپ رسیده است و به روایت و معرفی بخش‌هایی از زندگی 19 معلم نمونه و شهید منطقه 19 تهران پرداخته است.

عباسیان با اشاره به محتوای این کتاب گفت: در نخستین صفحات این کتاب به اختصار تاریخ، محل و نام عملیاتی که معلمان شهید منطقه 19 به شهادت رسیده‌اند به چشم ‌می‌خورد.

وی ادامه داد: تا کنون 19 معلم شهید منطقه 19 شناسایی و اطلاعات آنها به صورت کامل جمع آوری شده است.هم چنین نزدیک به 20 شهید دانش آموز هم شناسایی و در حال جمع آوری اطلاعات آنها هستیم تا با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و پایداری و شناسایی شهدای مدرسه اقدام به اجرای طرح "دفترچه های خاکی " کنیم که  پیش بینی شده که این کتاب در سطح مدارس و میان دانش آموزان توزیع شود.

نویسنده کتاب شقایق های ماندگار خاطر نشان کرد: روزی که تصمیم گرفتم تمام شهدای معلم منطقه 19 تهران را در کتابی معرفی کنم نمی دانستم این اقدام بیش از 2 هزار روز طول می کشد. گاهی برای پیدا کردن خانواده یک شهید مجبور شدم تا تبریز، آمل، قزوین و دیگر شهرها سفر کنم چرا که خانواده شهدا از تهران رفته بودند. اما بالاخره توانستم این دایره المعارف را به پایان برسانم.

    

سوابق ادبی و هنری نویسنده کتاب «ننه علی»

الناز عباسیان، نویسنده کتاب های دفاع مقدس متولد آبان سال 64 از شهر تهران و دارای مدرک فوق لیسانس حقوق خصوصی  است. وی بیشتر از هر چیز دیگری خودش را مدیون پدر ومادرش می داند، چرا که معتقد است با دعای خیرآنها در زندگی اش موفق بوده است.دوران دبیرستان و کنکور دانشگاه را جزو یکی از خاطرات ابدی دوران نوجوانی و جوانی اش می داند، چرا که برای رسیدن به رویای دانشگاه و نشستن در پشت نیکمت های دانشکده حقوق، تلاش های زیادی انجام داده بود و سرانجام هم توانست با رتبه نزدیک به 900در دانشگاه قم در رشته حقوق پذیرفته شود. دیری نپایید که توانست انتقالی بگیرد و به دانشکده حقوق شهید بهشتی تهران بیاید و تحصیلیش را ادامه دهد. کسب رتبه های منطقه ای، استانی و کشوری در رشته های داستان نویسی، شعر، متن ادبی، مطالعه و تحقیق، نشریه دیواری و... جزو سوابق اوست و خانم عباسیان را در میان دوستداران و همکارانش در منطقه 19 به عنوان چهره و شخصیتی شناخته شده مبدل کرد. مسئولان فرهنگی و ادبی آموزش و پرورش منطقه 19 به خوبی با او آشنایند و از او درفعالیت های ادبی و فرهنگی استفاده بهینه می برند که نمونه این تلاش ها، تدریس خانم عباسیان در کلاس های ادبی و هنری آموزش و پرورش منطقه19 در رشته های داستان نویسی و متن ادبی و ... است.دراین میان، بسیاری از دانش آموزان و علاقمندان که در کلاس های وی شرکت کرده اند، امروز به عنوان یک نویسنده کتاب یا روزنامه نگار و ...مشغول فعالیت ادبی هستند
ارسال نظرات
پر بیننده ها