جهانیان در صحنه نبرد با تروریست‌های داعش در عراق نام مردی را بیش از همه می‌شنوند، مردی که ولایتمداری و عشق و علاقه‌اش به حضرت امام خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی زبانزد خاص و عام است، مردی که بسیاری از معادلات در عراق و سوریه با تفکر و راهبردهای وی رقم خورده است؛ سردار سرلشکر قاسم سلیمانی یا به قول رسانه‌های جهان «ژنرال سلیمانی».
کد خبر: ۸۵۰۴۹۹۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرلشکر سلیمانی مردسال 93 از دیدگاه خوانندگان وطن امروز شد.
این روزنامه در گزارشی درباره سرلشکر سلیمانی نوشت: جهانیان در صحنه نبرد با تروریست‌های داعش در عراق نام مردی را بیش از همه می‌شنوند، مردی که ولایتمداری و عشق و علاقه‌اش به حضرت امام خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی زبانزد خاص و عام است، مردی که بسیاری از معادلات در عراق و سوریه با تفکر و راهبردهای وی رقم خورده است؛ سردار سرلشکر قاسم سلیمانی یا به قول رسانه‌های جهان «ژنرال سلیمانی». مردی به جای مانده از 8 سال دفاع‌‌مقدس و نمونه‌ای از صدها قهرمانی که جان خویش را برای دفاع از سرزمین‌های مقدس اسلامی به کف گرفتند و تاریخ در برابر غیرت و رشادت‌های آنان کمتر نمونه‌ای دیده است.
رسانه‌های غرب به او لقب «مردی در سایه» داده‌اند و او را «قهرمان ملی ایرانیان» می‌دادند و با اندک گشت و گذاری در اخبار رسانه‌ها، این سردار دلیر سرافراز ارتش اسلام را ژنرالی می‌دانند که در صحنه نبرد عراق، صحنه‌گردان است و مبارزان شیعه و کرد، شیفته شخصیت و متانت و خاکی بودن وی در کنار ویژگی‌های مدیریتی‌اش هستند که چگونه با تدابیر جنگی منحصر به فردش، سران و فرماندهان خبیث، خشک‌مغز و سفاک گروهک تروریستی داعش را یکی پس از دیگری از صحنه حذف می‌کند و نام وی رعشه بر اندام آنها انداخته است.
بسیاری از تحلیلگران، سرلشکر سلیمانی را مبارزی می‌دانند که خواب را از دشمنان «ایران اسلامی» ربوده و امنیت و آرامشی که امروز در مرزهای جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم، مدیون مجاهدت‌ها و تلاش‌های این دلاورمرد کرمانی است.
به جرات می‌توان گفت سردار سلیمانی بیش از آنکه در داخل شناخته شده باشد، در خارج از مرزهای ایران بویژه در عراق و سوریه شناخته شده و اکنون کمتر دولتمرد یا نظامی‌ای را در پایتخت‌های آمریکا و اروپا می‌توان نام برد که نام  «قاسم سلیمانی» را نشنیده باشد، چرا که این فرمانده 57 ساله و نیروهای تحت امرش با تاکتیک‌ها و استراتژی‌های نظامی مثال‌زدنی و شگفت‌انگیز که ناشی از ایمان الهی و هدایت‌های او است، در به زانو آوردن گروهک داعش از چنان موفقیت‌هایی برخوردار شده‌اند که در اتاق‌های جنگ آمریکایی و اروپایی همواره نام قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده‌ای که با شناخت دقیق از اوضاع منطقه، توانسته مانع پیشروی تروریست‌های داعش در مناطق مختلف عراق و سوریه شود، شناخته می‌شود و جالب آنکه این سردار رشید اسلام از چنان ارتباطات صمیمی و تنگاتنگی با قبایل عراقی برخوردار است که مبارزان شیعی و کرد را به پیروزی‌های متعددی در تکریت، آمرلی و دیگر مناطق هدایت کرده است.
اگرچه رسانه‌های غربی در موارد متعددی تلاش کرده‌اند به انحای مختلف چهره‌ای مخدوش از سرلشکر سلیمانی به تصویر کشند اما تمام آنها به این واقعیت اذعان دارند که آمریکا با همه امکانات و تجهیزات پیشرفته نظامی نیز نتوانسته است در زمینگیر کردن گروهک تا دندان مسلح داعش که به مدرن‌ترین ادوات نظامی مجهز است، به موفقیت دست یابد اما ژنرال سلیمانی با تاکتیک‌هایش از موفقیت‌های بسیاری در صحنه نبرد در عراق برخوردار شده و همین رسانه‌ها تاکید دارند سردار از احترام بالایی در میان اردوگاه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب داخل ایران برخوردار است که وی را یک استراتژیست نظامی تاثیرگذار می‌دانند.
روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» در توصیف سردار می‌نویسد: «ژنرال سلیمانی به دلیل وفاداری‌اش به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران شناخته شده است و مسؤول اجرای سیاست‌های وی برای ارتقای ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و دور کردن بسیاری از تنش‌ها در خاورمیانه از طریق مقابله با رقبا در دیگر کشورها از جمله لبنان، سوریه، عراق و افغانستان است».
سردار سلیمانی را باید نماد ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی دانست که دستاوردهای بزرگی نیز به دست آورده است و فرمانده‌ای است که با تضعیف اقتدار و دست برتر آمریکا در عراق و افغانستان، باعث کاهش نفوذ ایالات متحده در منطقه شده است.
فایننشال تایمز در گزارشی سردار سلیمانی را فردی کلیدی در حمایت از حزب‌الله لبنان در جنگ علیه رژیم صهیونیستی و کمک به باقی ماندن بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت می‌داند.
سرلشکر سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس از توانایی‌های گسترده‌ای در اجرای سیاست‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزهای ایران برخوردار است و به عنوان سربازی که مورد وثوق و عنایت رهبر بزرگوار انقلاب است، در همه ماموریت‌ها و مسؤولیت‌هایی که در چارچوب منافع ملی و صیانت از جمهوری اسلامی ایران به وی واگذار شده، با سربلندی بیرون آمده است و همه این موفقیت‌ها و پیروزی‌ها را باید ناشی از اخلاص و ولایتمداری او دانست که با وجودی که یکی از عالیرتبه‌ترین فرماندهان نظامی ایران است، «بسیجی‌وار» در خطوط مقدم در کنار دیگر رزمندگان آن هم در خاک کشور همسایه برای اهداف متعالی مبارزه می‌کند و لرزه بر اندام تمام دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اسلام عزیز انداخته است.
 کافی است به عکس‌هایی که از سردار سلیمانی در مناطق مختلف عراق گرفته شده است، نگاهی انداخت تا فهمید افتادگی و متانت در چهره دوست‌داشتنی و صمیمی وی موج می‌زند اما در پس این چهره صمیمی، مردی استوار با اراده‌ای آهنین نهفته است که خواب خوش را بر صهیونیست‌ها، تکفیری‌ها و هر حرامی دیگری، حرام کرده و آمریکایی‌ها وی را کابوس و دلیل اصلی شکست‌های خود در منطقه می‌دانند. او مردی است از جنس مردم نه همچون ژنرال‌های آمریکایی که در اتاق‌های امن و دور از تهدید در هزاران کیلومتر آن‌سوتر برای منطقه نسخه می‌پیچند و هنوز آفتاب سوزان عراق را بر چهره خود لمس نکرده‌اند. او با شیعیان عراق چفیه به سر می‌شود و با کردهای عراق، شلوار کردی می‌پوشد. مردی است یکرنگ از جنس همرزمان شهیدش که روزگاری نه خیلی دور، جان خود را بر کف گرفته و برای بیرون راندن صدام و صدامیان، سلاح به دست گرفتند تا امروز من و تو در آرامش و امنیت زندگی کنیم. مردانی از جنس سلیمانی رفاه و زندگی آسوده را از خود و خانواده خود محروم کردند تا ایران و ایرانی سرفراز بر تارک دنیا بدرخشد و اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در آرامش و امنیت در منطقه‌ای نا امن به‌سر می‌برد که گرگان و درندگان چشم طمع به آن دارند، همگی مرهون عظمت و جانفشانی‌های سردارانی چون قاسم سلیمانی است. سربازی بی‌ادعا و «مرید رهبر» که هدایتگر کشتی انقلاب با حضورش آسوده‌خیال بوده و می‌داند ملت حق‌شناس ایران قدردان زحمات و تلاش‌های او است. سلیمانی نه فقط چهره سال که بر جلد نشریات داخلی و خارجی نقش بسته بلکه چهره‌ای است که در قلب هر ایرانی، عراقی، سوری و هرآنکه دلش به عشق اسلام می‌تپد، جایی محکم گرفته است.
هموطن! باید برای احترام به سردار سلیمانی بلند شد و بر شرفش درود فرستاد که آرامش و امنیت‌مان را مدیون او هستیم.. سردار درود... سردار سپاس... !
ارسال نظرات