خبرهای داغ:
به دنبال کمیسیون 215 و تبدیل جاده خرامه مرودشت به جاده اصلی هستیم.
کد خبر: ۸۵۰۵۰۴۷
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس به نقل از صدای خرامه، دکتر داربوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خبرنگاران خرامه با اشاره به وضعیت شهرک صنعتی خرامه اظهار داشت: خوشبختانه امروز همه زیرساخت های لازم همچون آب، برق و گاز برای شهرک صنعتی ایجاد شده و در حال اتمام و آماده سرمایه گذاریست.

وی به ویژگی منحصر به فرد این شهرک صنعتی اشاره کرد و گفت: بر خلاف شهرک صنعتی شیراز، در خرامه سندهای تک برگ برای هر واحد صنعتی صادر می شود و سرمایه گذار با استفاده از آن سرمایه گذار می تواند آن را در رهن بانک قرار داده و از تسهیلات استفاده کند.

اسماعیلی ادامه داد: خرامه جزء مناطق محروم است و یکی از امتیازات آن، معافیت از مالیات تا 10 سال برای هر واحد صنعتی است؛ خیابان بندی، فضاسازی و لاین اول ورودی آن به اتمام رسیده و لاین دوم نیز در حال اجراست.

رییس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: 12 مورد سرمایه گذاری در حال انجام است و 1 مورد آن به اتمام رسیده که تنها مشکل آن یعنی سرمایه در گردش بود حل شد؛ کارهای تحویل زمین و نقشه کارخانه تولید تایر و تیوب موتورسیکلت با ظرفیت تولید 20 هزار تن در سال انجام شده و سرمایه گذار مشغول به کار است، این کارخانه طی جلسات با وزیر صنعت معدن تجارت و معاون برنامه ریزی رییس جمهور، تضمین 80 درصد تسهیلات از صندوق توسعه ملی انجام شده و برای 500 نفر اشتغال زایی دارد؛ کارخانه الیاف شیشه نیز با 3000 نفر اشتغال زایی که سرمایه گذاران آن سهامداران کارخانه سیمان لامرد هستند در حال پی گیری است، موافقت های کلی انجام شده و تنها مشکل آن آب است که آن هم تا حدودی حل شده است.

ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی استان فارس به مشکلات انتقال کارخانه سیمان اشاره کرد و افزود: علی رغم اینکه کارخانه سیمان در خرامه کلنگ زنی شده اما مجموعه مدیریتی کارخانه تعلل کردند، بحث سرمایه گذاری و تسهیلات و پی گیری فاینانس کره و چین و 20 میلیارد تسهیلات بانک صنعت و معدن پی گیری شده بود و قرار شد از مهرماه فعالیت ساختمانی شروع شود اما انجام نشد.

دبیر کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه در مجلس ادامه داد: به دنبال تذکر به وزیر کشور و رییس سازمان محیط زیست و طرح سوال از وزیر تعاون و کار، مدیرعامل کارخانه سیمان از ما دعوت کرد و جلسه ای با هم داشتیم که قول دادند پیمانکار با اعتبار اولیه 60 میلیارد تومان تا قبل از عید کار را شروع کنند؛ این مجموعه تاکید دارند که طی 4 سال مستقر خواهند شد.




نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد آلودگی کارخانه سیمان برای مردم شهرستان خرامه شایعه ای بیش نیست گفت: این نیست که آن کارخانه برداشته شود و به جای دیگر مستقر شود، یک کارخانه جدید در خرامه ساخته خواهد شد و حتی کوچکترین اجزای آن به کارخانه جدید انتقال نخواهد یافت، جدیدترین و مدرن ترین دستگاه ها و فیلترهای قوی از کشور آلمان وارد خواهد شد و اصلا جای نگرانی وجود ندارد، کارخانه جدید با 2 برابر ظرفیت کارخانه فارس و رعایت تمام بحث زیست محیطی آن احداث خواهد شد.

اسماعیلی بیان داشت: دولت هیچ برنامه ای برای استخدام ندارد مگر در شرایط ضروری، علت آن هم این است که جهت گیری دولت مثل همه دنیا به این سمت است که همه کارها به بخش خصوصی واگذار شود و دولت به جای تصدی گری، کار برنامه ریزی و ستادی انجام دهد.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان نباید منتظر استخدام دولتی باشند چونکه استخدام ها توسط بخش خصوصی انجام می شود، به همین دلیل رقابت های فنی و علمی در دانشگاه ها بالا خواهد رفت و فارغ التحصیلانی جذب می شوند که علم بیشتری داشته داشته باشند.

این نماینده مجلس به تشریح وضعیت جاده ها پرداخت و افزود: اگر بخواهیم نقشه ای برای توسعه و رشد شهرستان داشته باشیم باید از کارهای زیربنایی شروع کنیم، زیربنایی ترین آن، راه های مواصلاتی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تا قبل از این دوره نمایندگی شهرستان در بن بست بوده و حتی یک راه اصلی هم وجود نداشته است، جاده خرامه شیراز رو به اتمام است و همه مشکلات متوجه پیمانکار بوده چون طوری پیش می رفت که هر اندازه که پول می گرفت کار انجام می داد، عزل پیمانکار حداقل 6 ماه طول می کشید به همین خاطر با او راه آمدیم و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده به پایان برسد.

وی ادامه داد: مسیر ترانزیتی خاوران به عنوان یک مسیر ترانزیتی فوق العاده مهم و به عنوان رینگ اصلی شیراز، مسیر خاوران سروستان خرامه شهرک ایثار ارسنجان سعادتشهر اصفهان را به یکیدیگر متصل کرده و مسیر شیراز اصفهان را 140 کیلومتر کوتاه تر خواهد کرد، افتتاح این جاده، خرامه را به یک چهارراه اصلی تبدیل می کند.

اسماعیلی ادامه داد: البته به خاطر نبود اعتبارات این پروژه کند پیش رفته اما تا تقاطع جاده شیراز خرامه کارهای زیربنایی آن انجام شده تا عید نوروز مسیر سروستان تا تقاطع مهرآباد آسفالت می شود و عبور مرور از گردنه برداشته خواهد شد؛ مسیر خرامه به قبر سفید نیز تا اوایل تابستان آینده آسفالت خواهد شد.

رییس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال کمیسیون 215 و تبدیل جاده خرامه مرودشت به جاده اصلی هستیم، مقدمات آن انجام شده و در سازمان مدیریت آن را دنبال می کنیم.

ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی استان فارس افزود: جاده خرامه نی ریز علی رغم همه مشکلات و کارشکنی هایی که توسط برخی نمایندگان مجلس به عنوان مشکلات محیط زیستی ایجاد شد قطعی شده، این جاده 108 کیلومتری در قالب 3 پروژه از نی ریز تا سهل آباد، از سهل آباد تا خانه کت و از خانه کت تا خرامه عملیاتی خواهد شد که مسیر نی ریز تا خانه کت دارای مسیر فرعی و خانه کت تا خرامه هیچ راهی وجود ندارد.

دبیر کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه در مجلس بیان داشت: مسیر خرامه تا خانه کت با 44 میلیارد تومان اعتبار و قراردادی 2 ساله توسط جهاد نصر کرمان بلافاصله بعد از کلنگ زنی شروع شده و پیمانکار قول داده تا آبان یا آذرماه 94 آن را تحویل دهد؛ از 20 فروردین، 4 اکیپ دیگر در این جاده مستقر خواهند شد، به هیچ عنوان مشکل اعتباری وجود ندارد، 40 درصد پروژه توسط ایمیدرو و 60 درصد توسط وزارت راه تامین می شود، 10 میلیارد تومان هم از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی سهم اداره راه گرفیتم، با پایان بخش اول پروژه، این مسیر باز خواهد شد و فاز دوم و سوم پروژه تنها نیاز به تعریض و بهسازی دارد که طی یکی دو ماه آینده به مناقصه گذاشته خواهد شد.  

نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی، آب کشاورزی را یکی از مشکلات همیشگی مردم عنوان کرد و گفت: تا قبل از دوره نمایندگی، آب سد درود زن عادلانه توزیع نمی شد اما با اختصاص 25.8 درصد از کل آب رها شده از سد درودزن که سهم شهرستان خرامه است این مشکل را حل کردیم.

اسماعیلی ادامه داد: چونکه سد درود زن یک سد با هسته رسی است حداقل آب موجود در پشت سد باید 320 میلیون متر مکعب باشد که با وضعیت موجود بارندگی، تنها یک آب رها خواهد شد، منتظر هستیم که آیا بارندگی در پیش داریم یا نه تا تصمیم دیگری گرفته شود.

وی افزود: البته برخی کشاورزان هر سه منطقه خرامه، زرقان و مرودشت پیشنهاد داده اند که آب امسال را رها نکنید و به جای آن در سال زراعی آینده هر سه آب را در اختیار کشاورزان قرار دهید اما تصمیم نهایی با نظر مردم گرفته خواهد شد.

این نماینده مجلس به وضعیت آب شرب و صنعت منطقه اشاره کرد و گفت: کارخانه تولید الیاف شیشه که قابلیت اشتغالزایی برای 3000 نفر را دارد با مشکل کم آبی روبروست، از  همین رو مجوز دریافت 17.5 میلیون مترمکعب آب از سد درودزن به عنوان یک منبع پایدار آب برای شرب و صنعت را گرفتیم که تا پایان فروردین ماه مناقصه آن از طریق BOT یا سرمایه گذاری خصوصی با تعهد خرید دولت انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجمع نمایندگان فارس و وزارت نیرو ادامه داد: دکتر نوبخت در بازدید هوایی که از دریاچه بختگان داشت 2.5 میلیارد تومان اعتبار برای مطالعه دریاچه های فارس با محوریت دریاچه بختگان قرار داد چرا که زنده نگه داشتن این دریاچه ها به معنای زنده نگه داشتن هر سه شهرستان مجاور این دریاچه است.

وی مظلومیت فرهنگ را مسئله ای انکار ناپذیر برشمرد و بیان داشت: مشکلی که در سراسر کشور وجود داد این است که کارهای فرهنگی متولی مشخصی ندارد، مراکز متعددی همچون وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، ائمه جمعه، روابط عمومی ها، روحانیون و ... مشغول کارهای فرهنگی هستند اما مرکزیتی ندارند تا سازمان دهی شوند.

اسماعیلی ادامه داد: دلیل آن هم این است که مطالبات فرهنگی مطالبه روز مردم نبوده، همیشه عقب بوده ایم، همیشه مشکل آب و گاز و غیره داشته ایم و به همین خاطر کارهای فرهنگی در اولویت های آخر قرار گرفته است.

رییس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جلسه ای که با وزیر ارشاد داشتیم حتی یک ریال هم از آن بیرون نیامد، خودمان کمک هایی انجام دادیم و از ماده 180 مبلغ 300 میلیون تومان برای مساجد در نظر گرفیتم که توسط اوقاف توزیع خواهد شد البته از منابع غیر دولتی هم کمک هایی به مساجد و هیئت های مذهبی صورت گرفت.

ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی استان فارس در پاسخ به سوال خبرنگاری که در مورد وضعیت کتابخانه سلطان شهر پرسید گفت: اگر جایی تعهد تامین اعتبار کرده باشد می توان آن را پی گیری کرد البته سلطان شهر به همه ادارات نیاز دارد و پس از استقرار جهاد کشاورزی و کلانتری به دنبال استقرار آموزش و پرورش هم هستیم.

دبیر کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه در مجلس ضمن ابراز خرسندی از فعالیت باشگاه خبرنگاران با محوریت سایت صدای خرامه بیان داشت: در اختیار قرار دادن یک فضای مناسب برای فعالیت های رسانه ای حق شماست که حتما آن را پی گیری خواهم کرد، شما هم در برنامه کاری خود طبقه بندی هایی داشته باشید تا هم مجموعه خبری رونق بیشتری داشته باشد و هم اگر قرار باشد کمکی به مجموعه شود راحت تر انجام پذیرد.  

اسماعیلی، تضمین دکتر ایمانیه برای حضور چشم پزشک و جراح کلیه در خرامه، خرید دستگاه دیالیز توسط خیرین، راه اندازی بخش CCU، آماده شدن 30 تخت بیمارستانی، احیای فضای سبز، حصارکشی بیمارستان، قول وزیر بهداشت جهت اتمام ساختمان بیمارستان تا هفته دولت و خانه بهداشت در روستاها را به عنوان بخشی از اتفاقات فوق العاده در حوزه بهداشت عنوان کرد.

وی افزود: در طرح کوهورت که در شهرستان خرامه اجرا می شود افراد 40 تا 70 سال به مدت  حداقل 10 سال هر ساله تحت آزمایشات پزشکی رایگان قرار می گیرند، این طرح تنها در 10 نقطه کشور فعال است البته شایعاتی مبنی بر در اختیار گذاشتن این اطلاعات به نیروی انتظامی و غیره وجود دارد که بنده به عنوان نماینده مجلس تضمین می کنم که این حرف ها کذب است و هیچ کس به اندازه سر سوزنی لطمه نمی بیند.

این نماینده مجلس، کلنگ زنی و افتتاح پروژه های مختلف ورزشی در معزآباد جابری، قوام آباد، سلطان شهر، خرامه، شهرک ایثار و کمک به هیئت های ورزشی را جزیی از تحولات ورزشی برشمرد و گفت: حضور وزیر ورزش و جوانان در شهرستان خرامه قطعی است و به زودی انجام خواهد شد.

وی به تبیین سایر پروژه های عمرانی شهرستان همچون آبرسانی روستای مهرآباد، احمدآباد، جهان آباد، کوه سیاه اشاره کرد و ادامه داد: برخی از مردم روستاهای مسیر کوه سیاه به خرامه بر این باورند که برای انتقال آب به خرامه از چشمه های آب ولی آباد استفاده شده که به هیچ وجه اینگونه نیست؛ از حیث زمین شناسی منابع آب چشمه باید بالاتر از خروجی آن باشد و عمق یک چشمه بیشتر از 40 متر نیست اما عمق چاه کوه سیاه 220 متر است و سفره های آن به هم ارتباطی ندارند چونکه کاملا عایق بندی شده است.

اسماعیلی گفت: مبلغ 1.5 میلیارد تومان جهت عمران شهری خرامه و 300 میلیون تومان برای سلطان شهر در نظر گرفته شده که تاکنون 45 درصد آن محقق و امیدواریم بقیه آن تامین شود.

این نماینده مجلس به تشریح علل حرکت کند پروژه گازرسانی به روستاهای کربال طی ماه های گذشته پرداخت و اظهار داشت: افت قیمت نفت از 110 دلار به 50 دلار بر تمام کارهای عمرانی در سطح کشور تاثیر گذار بود اما با این حال مبلغ یک میلیارد تومان خارج از بودجه در اختیار شرکت گاز استان قرار گرفت و به پیمانکار تزریق شد و هم اکنون این پروژه فعال است.

وی در پایان جهت برگزاری جلسات ماهانه پرسش و پاسخ اعلام آمادگی کرد.

پس از پایان نشست خبری از طرف دفتر نماینده مجلس، از خبرنگاران شهرستان تقدیر شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها