فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان این‌که ۲۶۰ راوی برای حضور در کاروان‌های راهیان نور استان آموزش دیده‌اند، گفت: از ظرفیت این افراد در کاروان‌های راهیان نور استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۰۵۱۳۲
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
سردار‌جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با اشاره به اعزام کاروان‌های راهیان نور استان به مناطق عملیاتی جنوبی کشور، اظهار کرد: در این مرحله از اعزام‌ها که از 27 اسفند‌ماه امسال آغاز شده و تا 17 فروردین‌ماه 94 ادامه خواهد داشت که در طول این بازه زمانی 5 هزار زنجانی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.

وی گفت: با توجه به این‌که زنجان در سال‌های گذشته در جنوب کشور از اردوگاه برخوردار نبود با مشکلاتی در اسکان زائران مواجه می‌شد اما خوشبختانه امسال با افتتاح فاز نخست اردوگاه «شهید باکری» زنجان در خرمشهر 800 نفر اسکان داده شوند که در ماه‌های آینده با افتتاح فاز دوم آن این ظرفیت به 1600 نفر خواهد رسید.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: زائران کاروان‌های راهیان نور در طول مدت اعزام از یادمان‌های شهدای عملیات فتح‌المبین، اروند‌کنار، منطقه عملیالتی والفجر8، خرمشهر، منطقه عملیاتی کربلای 5، شلمچه، طلائیه، هویزه و طلائیه بازدید می‌کنند.

بازخورد مطلوبی از اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی دریافت شده است
سردار‌کرمی، اعزام کاروان‌های راهیان نور به منظور آشنایی نسل جوان با فضای دفاع مقدس صورت می‌گیرد، ابراز کرد: همچنین همایش رزمی ـ فرهنگی در منطقه خرمشهر هر شب برگزار شده و برپایی یادواره شهدا، شب خاطره و ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌های جانبی کاروان‌های راهیان نور است.
وی با بیان این‌که 260 راوی برای حضور در کاروان‌های راهیان نور استان آموزش دیده‌اند، خاطرنشان کرد: از ظرفیت این افراد در کاروان‌های راهیان نور استفاده شده و یک نفر از راویان، یک نفر از مبلغان دینی، یک نفر از مسئولان و یک نفر از نیروهای انتظامی با عنوان «پلیس‌یار» در اتوبوس‌ها مستقر خواهند شد.
این مقام مسئول عنوان کرد: سال گذشته در ایام عید 7 هزار نفر به مناطق عملیلتی جنوب اعزام شدند که امسال به دلیل ظرفیت محدود اروگاه زنجان در خرمشهر و کمبود اعتبارات به 5 هزار نفر کاهش داشته است.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: تلاش می‌شود تا نیروهای اعزامی به کاروان‌های راهیان نور به صورت تکراری به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام نشوند که امسال نیز درصدد هستیم تا این موضوع را عملیاتی کنیم.
سردار کرمی در بخشی دیگر از صحبت‌های خویش، با بیان این‌که اکثر رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس در جنوب و غرب کشور حضور داشتند، ابراز کرد: امسال برای تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل و شهدا، دانش‌آموزان در تابستان و پائیز به مناطق غرب کشور اعزام شدند که بازخورد بسیار مطلوبی در بین این گروه داشت.
وی در پایان با بیان این‌که در حال حاضر در عرصه جنگ تمام عیار فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی قرار داریم، یادآور شد: بی‌تردید تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل و شهدا و پشتیبانی از ولایت فقیه توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

ارسال نظرات