عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی در اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی این است که در رفتاردولت و مجلس اراده و عزمی جدی برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی دیده نمی شود.
کد خبر: ۸۵۰۵۱۴۰
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

محمد سلیمانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه در بیانات مقام معظم رهبری علاوه بر اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی نیز آمده گفت: مشکل اصلی در اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی این است که در رفتاردولت و مجلس اراده و عزمی جدی برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی دیده نمی شود. وی ادامه داد: متاسفانه شاهد آن هستیم که در سال 93، واردات بی رویه مانند واردات کالاهای لوکس و لوازم آرایشی و صادرات مواد خام و خام فروشی به شدت ادامه پیدا کرده است، در بحث هدفمندی یارانه ها همان مسیر قبلی دنبال می شود و حتی یارانه ثروتمندان نیز قطع نمی شود، لایحه بودجه سال 94 نیز سنخیتی با اقتصاد مقاومتی ندارد، در واقع دولت در بودجه تلاش کرده وابستگی به نفت را بیشتر کند و از منابع ارزی صندوق توسعه ملی بیشتر برداشت نماید و این بر خلاف اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی پیشرفت علمی است تصریح کرد: رئیس جمهور در سخنان خود در سال 93 می گوید برد موشک اقتدار نمی آورد و این گفته نشان می دهد که مدیریت عالی اجرایی هیچ درک درستی از پیشرفت علمی ندارد و پیشرفت علمی را یک مقوله دست چندم می داند و یا آقای ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور در مورد صنعت کشور می گوید صنعت آبگوشت بزباش و این توهین مستقیم به صنعتگران است، در صورتی که در اقتصاد مقاومتی بیشترین توجه به صنعت بومی و داخلی است. وی افزود: آمارهای اعلام شده در سال 93 واقعا آمار عجیبی بود مانند تورم صفردرصد و رشد اقتصادی ده درصد که در واقع عدم صداقت دولت را در اقتصاد نشان می دهد در حالیکه یکی از نکات مهم در اقتصاد مقاومتی داشتن صداقت با مردم است.

سلیمانی با اشاره به تولید ملی و اینکه هیچ تدارک ویژه ای برای آن صورت نگرفته است خاطر نشان کرد: در حالیکه مطالبه اصلی مردم و مقام معظم رهبری توجه به تولید ملی است و ایشان  بارها از مسوولان خواسته اند مواردی که در داخل کشور تولید می شود را وارد نکنند، متاسفانه در رابطه با این موضوع نیز هیچ ترتیب اثری داده نشده است. وی اضافه کرد: در سال 93 قیمت انرژی بالا رفت ولی مشخص نیست از محل هدفمندی یارانه ها به صنعت چه قدر پرداخت شد، در زمینه قاچاق هم باید گفت در حالیکه قاچاق برای اقتصاد مقاومتی سم محسوب شده و در حال حاضر نیز قاچاق گسترده ای وجود دارد ولی در سال 93 هیچ درمان مشخصی در این زمینه ارائه نشد.

این مقام مسوول با بیان اینکه در زمینه کشاورزی و مسکن مهر هم ما شاهد اشتباهات و سهل انگاری های زیادی از دولت بوده ایم تصریح کرد: دولت در آمارهایی که ارائه می دهد تنها آمار اشتغال های ایجاد شده را مطرح می کند ولی از اشتغال های از بین رفته که بیش از یک میلیون شغل است هیچ صحبتی نمی کند و این موضوع هیچ سنخیتی با اقتصاد مقاومتی ندارد.

سلیمانی ادامه داد: عمران و آبادی در سطح کشور به شدت تعطیل شده ولی دولت در حالیکه یک سال تا انتخابات باقی مانده رسما در فضای انتخاباتی و سیاسی کاری وارد شده و از عمران و آبادانی غافل است.

وی با طرح اینکه در مدیریت جهادی باید شاکله دولت مدیر جهادی را انتخاب کرده و از او قدردانی کند اظهار داشت: خواسته مقام معظم رهبری این است که مدیریت جهادی را وارد کارهای اجرایی کنند،ولی امروزه دولت متعلق به پیرمردها شده در حالیکه در اقتصاد مقاومتی میدان دار باید جوانان باشند  همان طور که در جبهه و جنگ جوانان جنگ را پیش بردند الان نیز باید جوانان امور را در دست بگیرند ولی متاسفانه در دولت جوانان نادیده گرفته شده اند. وی افزود: بحث رشوه و سالم سازی از پایه ها و اساس اقتصاد مقاومتی است، ولی رئیس جمهور در حالی مطرح می کند که زیرمیزی تبدیل به رومیزی شده که هیچ اقدام موثری در این زمینه انجام نمی دهد در صورتی که صرف گفتن کافی نیست، دولت باید عمل کند و صحبت آنها این باشد که رشوه و فساد را از مدیریت کشور حذف و یا کاهش داده ایم.

سلیمانی در انتها با اشاره به بحث شایسته سالاری عنوان کرد: این موضوع نیز جزئی از شاکله اقتصاد مقاومتی است ولی در حال حاضر دیده می شود هر کسی که در فتنه 88 نقشی داشته  در دولت یازدهم به یک پست دست پیدا کرده، در واقع از مدیران قبلی هیچ کس حفظ نشده و عمدتا از اشخاص فعال در فتنه برای پست های دولتی استفاده شده است در حالیکه آنان به اقتصاد مقاومتی هیچ اعتقادی ندارند.

ارسال نظرات