فیلم سینمایی «تک تیر انداز آمریکایی» (American Sniper) در سی و ششمین جلسه سینما روایت، اکران و بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۰۵۲۲۸
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج، فیلم سینمایی «تک تیر انداز آمریکایی» محصول سال 2014 سینمای آمریکا به کارگردانی «کلینت ایستوود»، درامی جنگی بر اساس خاطرات کهنه سرباز آمریکایی «کریس کایل» است. شهرت کایل در کشتار مسلمانان عراق است. وی با 160 قتل تاییدشده از 255 قتل ادعا‌شده، موفق‌ترین و مرگبار‌ترین تک‌تیرانداز تاریخ ارتش ایالات متحده است.

این فیلم در توجیه حضور آمریکا و جنایت‌های سربازان آمریکایی علیه مسلمانان در عراق ساخته شده است. علی رغم پیش بینی‌های اولیه «تک تیر انداز آمریکایی» در مراسم آکادمی اسکار موفق نبود و این برای کارگردان کهنه کار فیلم یک شکست به شمار می‌رود.

«تک تیر انداز آمریکایی» در سی و ششمین جلسه سینما روایت، اکران و با حضور کار‌شناسان مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین در جلسه این هفته سینما روایت، کتاب «فرهنگ فیلم‌های جنگی جهان» نوشته رابرت داونپورت، ترجمه مسعود فراستی، از مجموعه کتاب‌های سینمایی «نشر ساقی»، معرفی خواهد شد.

«فرهنگ فیلم‌های جنگی جهان» فیلم شناخت تولیدات سینمای جهان در چنین ژانری در طول قرن بیستم است. دایرة‌المعارفی سینمایی‌ که بیش از 800 فیلم جنگی خارجی را پوشش می‌دهد. رابرت داونپورت که تألیف کتاب را بر عهده داشته بر این باور است که ژانر جنگی یکی از کامل‌ترین ژانر‌ها در سینماست زیرا چنین ژانری برخوردار از مهم‌ترین ویژگی سینما یعنی کشمکش در ابعاد گوناگون است. فیلم جنگی یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین ژانرهای سینماست، چرا که اساس آن بر انواع مختلف کشمکش، چون کشمکش‌های انسان، کشمکش و جدال زندگی و مرگ، کشمکش بین خود و دشمن، کشمکش بین خودی‌ها، کشمکش برای زنده ماندن با ذلت یا برای دفاع از خانه و میهن، دفاع از شرف، دفاع از آرمان‌ها، مقابل ظلم و تجاوز قد علم کردن، استوار است.

سی و ششمین جلسه سینما روایت روز یکشنبه 24 اسفند، راس ساعت 17 در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی نبش بهار جنوبی برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظرات