مرحوم رسول ملاقلی پور، ابراهیم حاتمی‌کیا، احمدرضا درویش، داود میرباقری از جمله سینماگرانی هستند که در بین اسامی ۳۱ جهادگر فرهنگی و هنری توسط سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تقدیر شدند.
کد خبر: ۸۵۰۵۲۳۳
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج جمعه شب مراسم تجلیل از 31 جهادگر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه توسط سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) بعد از ظهر امروز با حضور شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی و نظامی کشور در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم که غالب چهره های فرهنگی و هنری کشور در آن حضور داشتند از خالق سینمای دفاع مقدس مرحوم رسول ملاقلی پور به پاس زحماتش در عرصه سینمای دفاع مقدس و ساخت فیلمهایی ماندگار در این ژانر از سینما نظیر «سفر به چزابه» و بسیاری از آثار فاخر دیگر تقدیر به عمل آمد.

ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان متعهد سینمای ایران و علی الخصوص سینمای دفاع مقدس برای ساخت فیلم «چ» از سال 92 تا کنون چندین بار مورد تقدیر قرار گرفته است در این مراسم جهادگر عرصه فرهنگ و هنر لقب گرفت.

همچنین احمدرضا درویش کارگردان کهنه کار سینمای ایران نیز برای ساخت اثری فاخر و عاشورایی بنام «رستاخیز» که زحمات 8 ساله یک تیم حرفه ای را در سی و دومین جشنواره فیلم فجر در سال 92 به روی پرده آورد مورد تقدیر قرار گرفت و به نوعی لقب جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را به خود اختصاص داد.

تقی علیقلی زاده تهیه کننده «رستاخیز» هم در این مراسم به پاس زحمات سالهای تهیه آثاری دفاع مقدسی نظیر‌ »دوئل» مورد تقدیر قرار گرفت.

علیقلی زاده تاکنون آثاری همچون «متولد ماه مهر»، «دوئل»، «رستاخیز» و ... را تهیه کنندگی کرده است.

مجید انتظامی، خالق سمفونی خرمشهر دیگر چهره تقدیری و گیرنده نشان جهادگر عرصه فرهنگ و هنر بود. انتظامی تاکنون ساخت موسیقی فیلمهایی ماندگار در سینمایی ایران نظیر «بوی پیراهن یوسف» و «از کرخه تا راین» را در کارنامه هنری خود گنجانده است.

سیدداوود میرباقری کارگردان آثار برجسته تلویزیونی چون «امام علی (ع)» و «مختارنامه» و فیلمهایی سینمایی «مسافر ری»، «ساحره»و «آدم برفی» است که در این مراسم تقدیر شد.

سیدعلی قائم مقامی با بیش از 20 سال فعالیت در عرصه تولید سینمای ایران و تولید فیلمهایی مانند «به رنگ ارغوان» «نسل سوخته»، «چ»، «رستاخیز» را داشته است. قائم مقامی تنها مدیر تولید در سینمای ایران است که بیش از 6 سال از عمر خود را برای تولید دو فیلم «چ» و «رستاخیز»‌ کرده است و به پاس همین از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را از آن خود کرده است.

این مراسم چند تقدیری دیگر هم داشت و طی ان سینماگرانی از جمله روح الله برادری و احمد مرادپور نیز نشان جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظرات