وزیر ارشاد در دیدار با وزیر امور دینی بنگلادش تأکید کرد
وزیر ارشاد در دیدار با وزیر امور دینی بنگلادش گفت:‌ ایران و بنگلادش از آغاز استقلال روابط خوبی داشته‌اند و این روابط همواره رو به گسترش بوده است. ضروری است دو کشور در زمینه تبادل تجربه برای تحقق اصول فقه اسلامی همکاری کنند.
کد خبر: ۸۵۰۵۲۵۴
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴


به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در دیدار با وزیر امور دینی کشور بنگلادش گفت:‌ دو کشور ایران و بنگلادش از آغاز استقلال روابط خوبی داشته‌اند و این روابط همواره رو به گسترش بوده است و ضروری است جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش در زمینه تبادل تجربه برای تحقق اصول فقهی اسلامی از جمله وقف همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد:‌ استفاده از ظرفیت‌های حج یکی دیگر از فرصت‌هایی است که می‌توان از طریق کنگره بزرگی که برگزار می‌شود در آن زمان دو کشور در زمینه‌های مسائل اسلامی با یکدیگر همکاری داشته باشند. اصولاً سیاست کشور ایران گسترش روابط و همکاری با کشورهای اسلامی است و با توجه به ماهیت اسلامی بودن کشور بنگلادش نیز همواره این کشور از اولویت‌های کشورمان بوده است.

جنتی با اشاره به حضور نخست وزیر بنگلادش در احداث جنبش عدم تعهد و ملاقات وی با مقام معظم رهبری ادامه داد: وزیر اطلاع‌رسانی بنگلادش در اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی در تهران حضوری فعال داشتند و ما وظیفه داریم روابط فرهنگی میان دو کشور را در تمامی زمینه‌ها به ویژه حوزه‌های دینی گسترش دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دو کشور ایران و بنگلادش از سال 1976 میلادی تاکنون با یکدیگر موافقت‌نامه فرهنگی به امضا رسانده‌اند و در چارچوب آن مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی میان دو کشور صورت گرفته است.

وی افزود: مدت 34 سال است که مجله‌ای توسط رایزنی فرهنگی در داکا منتشر می‌شود و حدود 45 فیلم و سریال از سوی ایران به زبان بنگالی ترجمه شده است و بیش از 100 عنوان کتاب نیز به زبان بنگالی ترجمه شده است.

جنتی با اشاره به مسابقات هر ساله حفظ و قرائت قرآن در ایران گفت: در این مسابقات هر ساله قاریان کشور بنگلادش نیز حضور دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما از تمام ابزارها و ظرفیت‌های هنری از جمله فیلم، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی برای گسترش اندیشه اسلامی استفاده می‌کنیم که از آن جمله می‌توان به فیلم حضرت محمد ساخته مجید مجیدی اشاره کرد که می‌توان گفت یکی از فیلم‌های فاخر درباره زندگی پیامبر اسلام(ص) است.

وی گفت: امروزه دنیای اسلامی در شرایط حساسی به سر می‌برد و با خطرات زیادی روبروست. خشونت‌گرایی، افراطی‌گری و جریانات تکفیری از جمله این خطرات هستند که اقداماتی غیر انسانی به نام اسلام صورت می‌گیرد که هیچکدام از آنها ارتباطی با این دین ندارد بنابراین همه مسلمانان جهان باید با این نوع تفکرات غیر اسلامی و غیر انسانی مقابله کنند.

جنتی افزود: ضرورت دارد نمایندگانی از دو کشور در برگزاری همایش ها و کنفرانس‌های دینی و علمی یکدیگر حضور داشته باشند و در سازمان‌های منطقه‌ای مختلف از جمله آیسسکو همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

در ادامه «مطیع الرحمن»، وزیر امور دینی کشور بنگلادش، با تأکید بر گسترش روابط میان کشورهای اسلامی گفت: دو کشور ایران و بنگلادش از آنجا که نهضت‌های آزادی‌خواه داشته‌اند، به یکدیگر نزدیک هستند و بنگلادش نیز مانند ایران برای رسیدن به استقلال خود مبارزاتی داشته است.

وی افزود: امیدوارم دو کشور ایران و بنگلادش برای تقویت روابط خود در مسیر تعالی گام بردارند و برای گسترش آن تمام تلاش خود را به کار گیرند.
ارسال نظرات