در خيال خرمشهر كه كنار كارون آرام نشسته بود، هيچ صداي خمپاره اي نبود. نخلستانهايش صداي چرخهاي تانك را تا آن روز نشنيده بود، تا شهريور ماه 59 كه خرمشهر، خونين شهر شد.
کد خبر: ۸۵۰۵۳۵۰
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ پس از گذشت روزهاي تاريك و پر رنج اسارت، در سوم خرداد 61 شهر از اشغال درآمد. خرمشهر نخلهاي سوخته، نخلهاي بي سر، فتح خرمشهرسوم خرداد 61 در تاريخ جنگ ايران و عراق از اهميت ويژه اي برخوردار است.

خبر آزادي خرمشهر آن چنان شگفت آور بودكه در سراسر ميهن اسلامي ما مردم را به وجد آورد. با اعلام خبر فتح خرمشهر، مردم ايران به سان خانواده اي بزرگ كه فرزند از دست رفته خود را بازيافته است؛ اشكهاي شادي و شعف خود را نثار روح شهداي حماسه آفرين صحنه هاي شورانگيز اين نبرد كردند. براي پي بردن به عظمت اين نبرد حماسي كافي است بدانيم كه نيروهاي متجاوز عراق پيش از نبرد سرنوشت ساز رزمندگان ما براي آزادي خرمشهر، در اطلاعيه اي به نيروهاي خود دستور داده بودندكه دفاع از خرمشهر را به منزله دفاع از بصره، بغداد و تمام شهرهاي عراق محسوب كنند. همچنين تجهيزات و امكانات دفاعي دشمن در اين منطقه نشان مي دادكه عراق، خرمشهر را به عنوان نماد پيروزي خود در جنگ به حساب آورده و قصد داشته است به هر قيمتي، اين شهر را در تصرف نيروهاي خويش نگه دارد. هنگامي كه مرحله اول و دوم عمليات بيت المقدس به پايان رسيد و رزمندگان ما در اطراف خرمشهر مستقر شدند. راديوي رژيم بعثي، مي كوشيد در تبليغات كاذب خود، حضور نيروهاي عراق را در خرمشهر به رخ بكشد تا توجيهي براي ترميم روحيه نيروهاي شكست خورده و رو به هزيمت عراق دست و پا كند. فتح خرمشهر در زماني كمتر از 24 ساعت، موجب شد كه بخش قابل توجهي از نيروهاي مهاجم عراقي به اسارت نيروهاي جمهوري اسلامي ايران در آيند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات