بسیج ظرفیت عظیمی را در عرصه های مختلف اقتصادی به خصوص در اقتصاد مقاومتی دارد که می تواند در فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد نقش اساسی را ایفا کند.
کد خبر: ۸۵۰۵۴۱۰
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه‌سرا، اقتصاد مقاومتی یک الگوی مناسب با شرایط بومی و محلی فرهنگ کشور است.

اقتصاد مقاومتی به معنی افزایش ظرفیت تولید ملی، بهبود فضای کسب و کار با بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی و تبدیل کردن تهدیدها به فرصت است.

اقتصاد مقاومتی اولویت اول بسیج سازندگی است، مدیریت با تدبیر از موضوعاتی است که باید در بسیج سازندگی به آن توجه شود، چراکه مدیریت درست منابع و رصد آینده می‌تواند درصد خطا را در اقتصاد به حداقل برساند و اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشد.

در شرایط فعلی، بسیج ظرفیت عظیمی را در عرصه های مختلف اقتصادی به خصوص در اقتصاد مقاومتی دارد که می تواند در فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد نقش اساسی را ایفا کند.

در عرصه های اقتصادی مدیران، مسوولان و نخبگان باید بسترهای لازم را برای تحقق بندهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری فراهم آورند چرا که تقویت بنیه های اقتصادی کشور موجب اقتدار بیش از پیش نظام در داخل و عرصه های جهانی می شود.

اعطای 15 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان اقتصاد مقاومتی صومعه سرا

مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه صومعه‌سرا اظهار کرد: اقتصادمقاومتی اکثرا در قالب مشاغل خانگی و صنعتی اجرا می گردد که در نهایت اعطای تسهیلات و برگزاری دوره های آموزشی منجر به صدور پروانه اشتغال و کسب و کار به جوانان علاقه در عرصه های اقتصادی و تولیدی شده است.

بهزاد روانپاک با اشاره به حمایت بسیج از طرح های زودبازده و مشاغل خانگی افزود: ایجاد اشتغال در عرصه های اقتصاد مقاومتی ، پرورش مرغ بومی، زنبور عسل، دامداری، ورمی کمپوست، زعفران، محصولات گلخانه ای، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، ماهی سردابی، قارچ و … از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی در صومعه سرا است.

وی با بیان اینکه در سال 93، یک صد و سی نفر از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بهره مند شده اند، گفت: به تعداد مذکور 15 میلیارد ریال وام پرداخت شده است.

مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه صومعه‌سرا تصریح کرد: بسیج سازندگی سپاه ناحیه صومعه‌سرا آمادگی کامل دارد تا با بهره گیری از توان و ظرفیت های ارزشمند مهندسین متعهد و متخصص شهرستان و با همکارای دستگاه های اجرایی شهرستان در جهت پشتیبانی از طرح های اقتصاد مقاومتی در زمان کمتر و با کیفت بهتر، طرح های مفید و موثری را به انجام برساند.

روانپاک با اشاره به اینکه فعالیت های عرصه بسیج سازندگی در سطح کشور اقدام عملی، مؤثر و امیدآفرین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: این طرح ها در موضوعات اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی به عنوان یک الگوی موفق اعتماد به نفس و کارایی مردم را افزایش داده است.

پرداخت 15میلیارد ریال تسهیلات اقتصادمقاومتی به 110 بسیجی فومن

مدیر بسیج سازندگی فومن با بیان اینکه اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی را افزایش داده است، تصریح کرد: با اجرای این طرح وضعیت معیشت خانواده‌ها تحول عظیمی پیدا کرده است.

ناصرجوانمرد خاطرنشان کرد: اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در روستاها به معیشت، اقتصاد و اشتغالزایی خانواده‌ها کمک حائز اهمیتی می‌کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک الگوی مناسب با شرایط بومی و محلی فرهنگ کشور است، گفت: سپاه فومن از سال 92 طبق منویات مقام معظم رهبری در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی تلاش خود را برای خودکفایی روستائیان انجام داده است.

مدیر بسیج سازندگی فومن با بیان اینکه سال گذشته پنجاه کارگاه در حوزه ورمی کمپوست، تولید مرغ بومی، تولید قارچ، انواع ماهی‌های گرم‌آبی و سردآبی و... با اعتبار یک میلیارد و صد میلیون تومان شروع به فعالیت کردند، تصریح کرد: امسال با عزم ملی و مدیریت جهادی توانستیم کارگاه‌های مذکور را به دو برابر برسانیم و امروز یک صدو یک کارگاه در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در فومن در حال فعالیت و تولید هستند.

جوانمرد خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی فومن به یک صد و ده نفر از بسیجیان این شهرستان در قالب اقتصاد مقاومتی 15 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی اعطا کرده است.

ارسال نظرات