مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد مازندران

اردوی جهادی حلقه ای از فرهنگ دینی

اردوهای جهادی حلقه ای از فرهنگ دینی است که در مسیر اعتلای مکتب اسلامی تلاش مجاهدانه را به تصویر می کشاند
کد خبر: ۸۵۰۵۴۱۱
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

 

 

خبرگزاری بسیج مازندران، محمد فوقی  در جلسه دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری استان با بیان اینکه اردوهای جهادی  حلقه ای از فرهنگ دینی است که در مسیر اعتلای مکتب اسلامی تلاش مجاهدانه را به تصویر می کشاند گفت: ویژه برنامه های فرهنگی و هنری  زیادی در استان برگزار شد و طرح ملی کوثر رسالت از جمله آن  است.

 دبیر منطقه ۵ کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور  در بخشی دیگرگفت: آمایش سرزمینی مساجد در استان مازندران انجام نشد و این امر سبب شده تا با مشکلاتی روبرو شویم.

وی گفت: مسابقات وبلاگ نویسی، تهیه برشور و نقاشی از جمله بخش های جشنواره ملی کوثر رسالت بوده است و علاوه بر این جشنواره کشوری روح خدا در زمینه مقاله نویسی، شعر و سرود و جشنواره سراسری بانوی صبر در قالب شعر، نماهنگ و کلیپ از دیگر برنامه ها بوده است.

 

وی عنوان کرد: جشنواره امام متقین (ع)، مهر بیکران، محراب، جهاد با موضوع وبلاگ و وبسایت، اسوه حسنه، نمایشنامه نویسی، شعر و سرود و جشنواره جواد آل طاها در زمینه طراحی پوستر و تولید نماهنگ در استان برگزار شد.

 

فوقی یادآور شد: مسابقه ملی عکاسی با همکاری استان گلستان در دو بخش عاشورایی و معماری سنتی ایرانی و اسلامی، جشنواره خامس آل عبا با همکاری استان مازندران از دیگر عناوین برنامه های فرهنگی بوده است.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد مازندران اجرای طرح ملی کوثر رسالت را از مهمترین برنامه های فرهنگی در سال جاری برشمرد و گفت: در حال حاضر هشت گروه تئاتر در سطح مساجد استان فعال هستند و در مناسبتهای مختلف به اجرای تئاتر می پردازند.

 

فوقی با بیان اینکه آمایش سرزمین مساجد در استان انجام نشد گفت: این امر سبب شده تا آمار مناسبی در زمینه مساجد نداشته باشیم و همچنین در بخش امام جماعت در مساجد با کمبود روبرو هستیم.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد مازندران یادآور شد: در حال حاضر هزار و ۲۵۰ مسجد استان دارای روحانی هستیم و بیشتر کمبود روحانیان در مساجد غرب استان از محمودآباد تا رامسر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها