حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه و عید نوروز با برپایی برنامه‌های ویژه قرآنی پذیرای عاشقان کلام‌الله مجید است.
کد خبر: ۸۵۰۵۴۲۷
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸




 به گزارش خبرگزاری بسیج، حرم مطهر امام رضا(ع) در ایام فاطمیه(س) و عید نوروز با برنامه‌های مختلف قرآنی میزبان عاشقان هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است.

به همین مناسبت محفل انس با قرآن در شب تحویل سال نو از ساعت ۱۹ لغایت ۲۰:۳۰ با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

دارالقرآن آستان قدس رضوی همه روزه از تاریخ ۲ لغایت ۱۲ فروردین‌ماه برنامه‌ای با عنوان «جنگ قرآنی» برای عموم کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند که این افراد می‌توانند از ساعت ۱۷ لغایت ۱۸:۳۰ با مراجعه به دارالقرآن حرم رضوی در این محفل نورانی شرکت کنند.

یکی دیگر از برنامه‌های حرم رضوی در ایام نوروز برگزاری محفل انس همراه با تدبر است که از تاریخ ۲ لغایت ۱۴ فروردین‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ در دارالقرآن حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود. همچنین در ایام نوروز سه محفل انس با قرآن ویژه بانوان در روز‌های ۲۹ اسفند‌ماه ۱۳۹۳، و ۷ و ۴ فروردین‌ماه ۹۴ در دارالقرآن برگزار می‌شود.

جلسه ترتیل‌خوانی قرآن کریم یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی حرم مطهر امام‌ رضا(ع) است که از تاریخ ۲ لغایت ۱۵ فروردین‌ماه در دارالقرآن برگزار می‌شود. همچنین جلسه دیگر ترتیل‌خوانی همه روزه بعد از نماز صبح در رواق غدیر برگزار خواهد شد.

برگزاری کرسی تلاوت اذانگاهی در حرم امام رضا(ع) مانند سنوات قبل همه روزه در سه وقت اذان‌گاهی با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

جلسه آموزش تلاوت قرآن کریم هم یکی دیگر از برنامه‌های آستان قدس رضوی در این ایام است که از ۲ تا ۱۲ فروردین‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در دارالقرآن حرم مطهر برگزار خواهد شد.

همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) محفل انس با قرآن ویژه خواهران ۳ فروردین‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در دارالقران حرم برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه قرآنی آستان قدس در ایام نوروز میتوان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرآن، حفظ، تفسیر و تدبر و مشاوره قرائت اشاره کرد که در ایام نوروز برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظرات