غیبی پور در گفتگو با بسیج؛

طرح ریزی اقتصاد مقاومتی بر اساس بیانات رهبری

کد خبر: ۸۵۰۵۶۶۲
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

سیاوش غیبی پور کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه اقتصاد در تمامی عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اثری متقابل و سازنده دارد گفت: بیانات مقام معظم رهبری یک پی ریزی و طرح ریزی مناسبی برای استفاده از ظرفیت های داخلی ایجاد کرده است.

وی افزود: اساسا تغییرات اقتصادی میان مدت و بلند مدت هستند یعنی اگر کشوری تصمیم بگیرد تولید خود را افزایش دهد، این افزایش در یک فرایند پنج تا ده ساله عملی می شود.

غیبی پور با تاکید بر صحیح بودن مسیر و برنامه ریزی اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: اگر ما بتوانیم از ظرفیت های داخلی و از نیروی انسانی مولد استفاده کنیم، به این معنا که در برنامه ریزی کشور به داخل متکی و از اتکای خود به خارج بکاهیم، در واقع این اقدامات آغازی بر اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

 غیبی پور تصریح کرد: چند اقدام مؤثر در زمینه اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است از آن جمله ممنوعیت واردات میوه است که خوشبختانه در روزهای پایانی سال شاهد آن هستیم که میوه های موجود در بازار عمدتا داخلی هستند و این یکی از نکات مثبت است، نمونه ای دیگر در خصوص اقتصاد مقاومتی تحولات عمیقی است که در صنایع نظامی و دفاعی ایجاد شده است که عموما متکی به نیروی داخل است البته لازم به ذکر است که این حرکت سازنده از قبل شروع شده بوده است و امروزه این بخش ها می توانند برای سایر بخش های تولیدی الگوی مناسبی باشند.

وی در ادامه با اشاره به بحث صرفه جویی در منابع و سرمایه های کشور خاطر نشان کرد: به دلیل محدودیت این منابع و سرمایه ها ما نیز باید استفاده ها و انتظارات خود را محدود کنیم همان گونه که در سخنان معصومین نیز سفارش به صرفه جویی و استفاده به میزان مورد نیاز آمده است.

این کارشناس اقتصادی در خاتمه تغییرات اقتصادی را تغییراتی طولانی مدت دانست و افزود: هر تصمیمی که در بخش کلان کشور گرفته می شود بعد از یک سال یا حتی بیشتر خودش را نشان خواهد داد، در اصل زمانی که در اقتصاد تغییر و تحولی مانند اقتصاد مقاومتی ایجاد شود آثار رفاهی آن بر سفره مردم در سال های بعد و دوره های بعد دیده خواهد شد.

ارسال نظرات