کد خبر: ۸۵۰۵۷۵۱
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
محمد حسین فرهنگی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با بیان اینکه وجود زیر ساخت های لازم جهت اجرای اقتصاد مقاومتی امری تردیدناپذیر است گفت: آنچه در حال حاضر مورد تردید است وجود اراده جدی برای پیگیری اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر تصریح کرد: نظام اداری کشور غیر از شرایط فشار و اضطرار آمادگی تحولات اساسی را ندارد، این در حالیست که امروزه مخالفان خارجی ما در حال پیگیری اقتصاد مقاومتی هستند و به همین دلیل مسوولین اجرایی کشور برای پیگیری این موضوع به جای اقدامات تشریفاتی و ظاهری نیازمند یک عزم واقعی و جدی هستند.

وی در ادامه با اشاره به کاهش درآمد نفتی کشور خاطرنشان کرد: درواقع ما مجبور شدیم میزان وابستگی به نفت را به حداقل برسانیم و این از اتفاقاتی است که باید در اقتصاد مقاومتی رخ می داد اما در راستای خودکفایی و حرکت به سمت وابستگی کمتر، در بودجه ارائه شده توسط دولت چیز خاصی دیده نمی شود.

فرهنگی عنوان کرد: مجلس برای اجرای هر چه بهتر اقتصاد مقاومتی مواردی را پیشنهاد و برای همکاری با دستگاه های اجرایی در زمینه اصلاح قانون اعلام آمادگی نموده است، ولی از طرف دولت اقدامات مؤثری در این زمینه صورت نگرفته است، در نتیجه ما شاهد اتفاق ویژه ای در حوزه هایی که نیازمند تغییر هستند نبوده ایم.

وی در خاتمه اضافه کرد: البته قوانینی مانند رفع موانع تولید و الحاق و اضافاتی به بودجه پیشنهادی دولت، نویدبخش اتفاقات خوبی است ولی برای نتیجه گیری پیرامون اثربخشی و کفایت این قوانین باید منتظر اقدامات عملی مبتنی بر قانون باشیم.

 


ارسال نظرات