«میهن» الفبایی به بلندای ایثار و شهادت دارد و این رزمندگان غیور و مؤمن ایران اسلامی بودند که با تمام وجود شعر ایثار را با الفبای میهن سروده و جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتند و سردار شهید میرزاعلی رستمخانی نیز یکی از آنها بود.
کد خبر: ۸۵۰۵۹۹۱
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان، تاریخ استان زنجان به نام شهدای بزرگواری مزین شده است که بسیاری از آنها ایثار را در درجه اعلای خود به نمایش گذاشته و در اوج جایگاه والای انسانی، از جان خویش گذشته و در راه حفظ ارزش‌ها و خاک پرگهر ایران اسلامی وارد میدان نبرد با دشمن شدند.

«میهن» الفبایی به بلندای ایثار و شهادت دارد و این رزمندگان غیور و مؤمن ایران اسلامی بودند که با تمام وجود شعر ایثار را با الفبای میهن سروده و جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتند تا نسل‌های آینده کشور، امنیت را با تمام وجود خود حس کرده و پاسدار نعمت استقلال میهن اسلامی خود باشند.
سردار شهید میرزاعلی رستمخانی، رزمنده غیور زنجانی در روز چهارم فروردین‌ماه سال 1332 در روستای علی‌آباد زنجان چشم به جهان گشود و در خانواده‌ای که برکت روزی آنها به عرق جبین مردی کشاورز گره خورده بود، رشد یافت.
با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دوره تحصیلات ابتدایی خود را در «سپاه دانش» گذراند و به دلیل علاقه‌ای که به تحصیل داشت، همواره از پدر درخواست می‌کرد تا برای ادامه تحصیل به شهر برود اما این امر میسر نشد و در نهایت با آغاز نخستین حرکت‌های مردمی علیه رژیم منحوس پهلوی، به صف مخالفان این رژیم پیوست.
سردار شهید رستمخانی، در آغاز وارد سپاه شده و با آغاز غائله کردستان، به این منطقه اعزام شد و در شهرهای بانه، تکاب، سردشت و سنندج به مبارزه با نیروهای ضدانقلاب پرداخت و با آغاز جنگ تحمیلی نیز به سمت جبهه‌های نبرد علیه باطل رفت.
وی در عملیات شکست حصر آبادان، جانشین فرمانده گردان بود و در عملیات والفجر مقدماتی نیز فرمانده گردان امام محمدتقی(ع) از لشکر علی‌بن ابی‌طالب(ع) بود و پس از مدتی نیز به لشکر 31 عاشورا منتقل شده و به سمت جانشین محور(تیپ) منصوب شد.
در عملیات بدر قرار بود نیروهای عمل‌کننده از چند نقطه حرکت کنند تا در محل مشخص‌شده به هم برسند، اما حمله لو رفته و آنها نتوانستند به موقع به محل برسند و نیروهای تحت امر شهید رستمخانی که به محل رسیده بودند، بدون نیروهای کمکی و پشتیبانی به محاصره دشمن درآمدند و با تمام توان به عملیات ادامه دادند تا این‌که سنگر آنها توسط نیروهای عراقی به محاصره درآمده و سردار شهید رستمخانی و هم‌رزمانش به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
شرق دجله، در 26 اسفندماه سال 1363 شاهد به خون غلتیدن غیورمردانی بود که برای حفظ وجب به وجب خاک میهن خود و دفاع از ارزش‌های دینی خود، تمام توان خود را صرف کرده و در نهایت جان عزیز خویش را تقدیم این اهداف والا کردند.

ارسال نظرات