خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۰۶۱۰۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ) ع ( در گفتگو با خبرنگاران در قم،گفت: فلسفه آنکه مقام معظم رهبری مدیریت جهادی را در کنار عزم ملی قرار داده اند بدلیل رابطه آن ها ست که با مروری در تاریخ گذشته انقلاب می بینیم هرکجا پیشرفت قابل توجهی بدست آمده است شاخصه مدیریت جهادی با عزم ملی همراه بوده است.

محسن کمالی اردوی جهادی را کارگاه عملی از آموخته ها و آموزه های قرآنی و اخلاقی و معنوی دانست که در طول زندگی از رسانه های مختلف از قبیل هیئت های مذهبی، ائمه جماعات، خطیبان، اساتید دانشگاه و معلمان، پدر و مادر و یا به صورت کتب و نشریات توسط یک جوان مطالعه شده تا خود را به صورت میدانی محک بزند و مصداق عینی آن را بتواند اجرا نماید.

وی گفت: شاخصه های مختلف از قبیل خستگی ناپذیری، ایثار، گذشت، حسن خلق، محبت، همدلی، اعتماد به نفس را می توان در اردوهای جهادی به وضوح مشاهده کرد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ) ع ( ادامه داد: در اردوهای جهادی که یک جامعه کوچک آماری است نوجوانان و جوانان مدیریت جهادی خود را با توجه به مشقت ها و مشکلات و سختی ها و کمبود امکانات می سنجند و این بهترین راه استفاده از حداقل امکانات، نشأت گرفته از عزم و مدیریت جهادی با بهره وری بالاست و یک تمرین جهت سرایت به جامعه و اجتماع است.

کمالی برکات اردوهای جهادی را با توجه به فرمایش رهبری معظم انقلاب خدمت رسانی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کرد و اظهار داشت: اردوهای جهادی جهت خدمت و کمک به مناطق محروم است که باعث عمق بخشی به انقلاب از طریق نیروهای جوان انقلابی به سطح جامعه است که مردم به کارآمدی نظام اعتماد و اعتقاد بیشتری پیدا کنند.

وی ابراز داشت: در شرایط صلح که هر آدمی به دنبال منافع شخصی است، جوانانی هستند که از مادیات گذشته و به مناطق محروم رفته و به محرومین کمک می کنند. در حقیقت جوانان در اردوهای جهادی به عنوان نمایندگانی امین از دوستداران انقلاب، باعث تقویت درونی انقلاب و نظام اسلامی می شوند و کمک به مناطق محروم در اردوهای جهادی نمایانگر هدف خدمت رسانی در حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است.

کمالی در پایان گفت: با توجه به حربه دشمن در ایجاد رعب و وحشت در کشورها، ایمان و عمل صالح همراه با شجاعت که در اردوهای جهادی متبلور است عاملی تاثیر گذار در گذر از پیچ تاریخی جهان برای ورود به تمدن بزرگ اسلامی است.


ارسال نظرات