خبرهای داغ:
امام خامنه ای مدظله العالی: بسیج سازندگی و این اردوهای هجرت را قدر بدانید
کد خبر: ۸۵۰۶۱۴۷
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
خبرگزاری بسیج قم- با توجه به اهمیت فرمایشات معظم له و توصیه های ایشان به جهادگران گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در جمع جهادگران بسیج سازندگی را مورد بازخوانی قرار می دهیم.
- یک روز نیاز حرکت دفاعی در درون جامعه بود. یک روز نیاز حرکت دفاعی در مرزهای کشور بود. یک روز نیاز به علم و دانش است. یک روز نیاز به تحکیم عقاید و ایمان ها است. یک روز نیاز ...
با توجه به اهمیت فرمایشات معظم له و توصیه های ایشان به جهادگران گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در جمع جهادگران بسیج سازندگی را مورد بازخوانی قرار می دهیم.
– یک روز نیاز حرکت دفاعی در درون جامعه بود. یک روز نیاز حرکت دفاعی در مرزهای کشور بود. یک روز نیاز به علم و دانش است. یک روز نیاز به تحکیم عقاید و ایمان ها است. یک روز نیاز به خدمت گذاری است؛ در همه این شرایط، میوه های متناسب با فصل در اختیار مردم گذاشته می شود، این حرکت انقلاب است.
– جوان امروز با این همه وسوسه ها، با این همه ابزارهای انتشار مادی گری و شهوت و خود پرستی، وقتی که به پای انجام وظیفه می رسد، اینجور جانفشانی می کند؛ اینجور وارد میدان می شود. این خیلی با ارزش است؛ خیلی با ارزش است.
– بسیج سازندگی و این اردوهای هجرت را قدر بدانید. شما که خودتان محورهای اصلی این حرکت هستید، این را قدر بدانید؛ از خدای متعال شاکر باشید. مسئولین، دیگران، مدیران و کسانی که دست اندرکار امور هستند، آنها هم این حرکت عظیم را قدر بدانند.
– در سال تحصیلی درس را خوب بخوانید، با تحقیق بخوانید، قصد رسیدن به قله های علمی را پیدا کنید. در دوره فراغت هم ساعات را روز و شب را، با این حرکت زیبا و ب شکوه خدمت به مردم غنی کنید.
– این کار اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت رسانی است که میلیون ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره مند می شوند.
– از لحاظ مادی، از لحاظ امور روزمره زندگی، از لحاظ معنوی و هدایت، بهره مند می شوند. شما اگر درس قرآن هم در آنجا ندهید، خود حضور یک جوان مومن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستایی، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب، به معنویت سوق می دهد.
– شما به عمل خودتان مردم را به ایمان ، به اسلام، به دین دعوت می کنید. این خدمت رسانی است؛ خدمت رسانی مادی و معنوی. از این مهمتر خدمتی است که شما به خودتان می کنید؛ استعدادهای درونی خودتان را فعال می کنید، به بالقوه هایی که در وجود شما هست فعلیت می بخشید، تجربه پیدا می کنید، با زندگی مردم آشنا می شوید، این حصارهای طبقاتی شکسته می شود، واقعیت های زندگی را لمس می کنید، در خودتان شعف و بهجت خدمت رسانی را احساس می کنید و این احساس را در وجود خودتان احساس می کنید و این احساس را در وجود خودتان زنده می کنید.
– کسی که لذت خدمت و کار را بچشد، از کار خسته نمی شود. جوانی که این لذت را در وجود خود کشف کرده از خدمت خسته نمی شود؛ این هم فایده دوم که فایده بسیار بزرگی است. فایده سوم این است که شما سفیران کار و تلاش خواهید شد. وقتی در یک محیطی حاضر می شوید؛ در کویر در کوهستان در نقاط دور از دسترس در میان مردم محروم مشغول کار می شوید، جوانی که در آنجا است از شما الهام می گیرد و شما می شوید سفیر تلاش، کار و خدمت و جهاد و مجاهدت. شما دلها را زنده می کنید؛ فایده بزرگی است. فوائد فراوانی در این کار هست. این جریان عظیم را حفظ کنید.
– قدر خودتان را بدانید؛ ارتباطتان، ارتباط دل های پاک و بی آلایشتان را به خدا روز به روز قوی تر کنید، از خدای متعال مدد بخواهید؛ این احساس مسئولیتی که در شما هست این احساس مسئولیت را روز به روز بیشتر کنید و مثل نقطه ی مشتعلی که اطراف خود را مشتعل و نورانی می کند در محیط خود اثر بگذارید. هرجا هستید در محیط خانواده در محیط کار، در محیط درس، در محیط جامعه روی اطرافیان تاثیر بگذارید. روز به روز لطف خدای متعال گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد و خدای متعال دست لطفش را از سر شما ملت عزیز انشاءالله بر نخواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها