راهیان نور/81

شهریاری؛ شهید راه علم و معرفت

نماز عشق دو رکعت است. رکعت اول ترک تن و رکعت دوم رهایی روح و این یعنی شهادت، چه قرابت غریبی است میان شهادت و مظلومیت، قرابتی است دردناک و باور نکردنی که اگر به اعماق آن بروی، معنای عشق و مردانگی و غربت را هر چه تمام‌تر در خواهی یافت
کد خبر: ۸۵۰۶۵۲۸
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان، تا چند سال پیش وقتی نام شهدا را می‌شنیدم، فکر می‌کردم، شهید کسی که درجنگ وبرای دفاع از کشور جنگیده و شهید شده، تا زمانی که رشادت‌های جوانان و شهدای امروزی را دیدم، شهدایی که در دلاوری کمتر از شهدای دفاع مقدس نیستند.

هر شهید نماد و اسوه یک چیز بزرگه و افتخاری برای هموطناش، اسم بردن از هر شهید، هر کس رو یاد یه چیز میاندازه، اما قصه شهید مجید شهریاری با بقیه فرق داره، چون تا واژه فیزیک و یا هسته‌ای رو می‌شنوی، ناخودآگاه به یاد شهید شهریاری می‌افتی و غمگین از غم شهادتش و اینکه دیگه نیست تا به فعالیت‌های هسته‌ای ادامه بده، با افتخار میتونی بگی که من همشهری شهید شهریاری هستم.

شهید دکتر مجید شهریاری متولد سال 1345 در زنجان بود، این شهید بزرگوار تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زنجان گذرانده است.

شهید شهریاری با تلاش و هوشمندی در سال 1363 با کسب رتبه دوم در آزمون ورودی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رشته الکترونیک تحصیلات خود را در مقطع دانشگاهی آغاز کرده و در سال 67 موفق به کسب رتبهنخست در آزمون کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای در دانشگاه صنعتی شریف شد.

دکتر مجید شهریاری در سال 77 نیز دکترای خود را در رشته علوم و تکنولوژی فناوری هسته‌ای از دانشگاه امیرکبیر دریافت کرده و پس از پایان دوران تحصیل خود به عنوان هیئت علمی در دانشگاه‌های امیرکبیر و دانشگاه شهید بهشتی فعالیت خود را آغاز کرد.

از جمله اقداماتی که شهید شهریاری در دوران عمر با برکت خود انجام داده است و کتاب‌هایی که از ایشان به چاپ رسیده است، شامل چاپ 10 مقاله علمی پژوهشی در مجلات علمی بین‌المللی، ارائه سخنرانی در 21 کنفرانس بین‌المللی، راهنمایی و مشاوره 20 دانشجوی کارشناسی ارشد و راهنمایی سه دانشجوی دکتری و اجرای پنج طرح پژوهشی با امتیازی بالا را در کارنامه فعالیت خود دارند.

*شهید شهریاری به روایت برادر

برادر شهید شهریاری در گفت‌وگو با بسیج با اشاره به فضایل اخلاقی شهید شهریاری می‌افزاید: برادرم مجید همیشه در انجام فرایض دینی و امور مذهبی پیشگام بودند.

فرید شهریاری با اشاره به تواضع و فروتنی شهید شهریاری ادامه می‌دهد: برادرم هیچگاه نماز شب خود را قضا نکرد و همیشه نمازهای واجب خود را اول وقت اقامه می‌کردند و امور دنیوی موجب نشد که آن بزرگوار از یاد خدا غافل شود.

شهریاری در ادامه با اشاره به زمان کودکی شهید شهریاری می‌افزاید: زمانی که برادرم و من در سنین کودکی به مسجد برای یادگیری و حفظ قرآن می‌رفتیم، شهید شهریاری در حفظ قرآن بیش از چیزی که برایمان تکلیف شده بود عمل می‌کرد.

برادر شهید شهریاری در ادامه با اشاره به اینکه شهید شهریاری به والدین خود احترام ویژه‌ای قائل بودند، تصریح کرد: برادرم مجید زمانی که پدرمان در قید حیات بودند، احترام خاصی به ایشان قائل بودند و هیچگاه مشغله کاری و تحصیلات موجب نشد که ایشان از یاد پدر غافل شوند.

وی همچنین به علاقه مجید شهریاری به مادر اشاره کرد و افزود: شهید شهریاری آنچنان علاقه‌ای به مادر داشتند که در مواقع غذا خوردن ابتدا لقمه‌ای در دهان مادر گذشته و سپس خودشان شروع به غذا خوردن می‌کردند.

شهریاری در ادامه با اظهار تاسف از اقدام تروریست‌های کوردل در ترور دانشمندان هسته‌ای می‌افزاید: دشمنان با گمان باطل تصور می‌کنند، اگر دانشمندان ایرانی را به شهادت برسانند، فعالیت‌های علمی در ایران متوقف می‌شود در صورتی که اینگونه نیست، چراکه راه این شهیدان با تلاش فرزندان برومند کشور ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه شهدا همواره زنده هستند، اذعان داشت: دشمنان باید متوجه این امر باشند، که با ترور کاری از پیش نخواهند برد و انجام این اعمال کوردلانه مانعی برای پیشرفت کشور نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور هزاران شهریاری در حال پرورش هستند، اذعان داشت: امیدوارم شاهد پیشرفت‌های کشور در همه امور باشیم تا زمانی که این انقلاب جهانی شده و به انقلاب حضرت مهدی (عج) بپیوندد.

گفتنی است، دکتر شهید مجید شهریاری در هشتم آذر ماه سال 1389 در یک اقدام تروریستی که با همدستی رژیم صهیونیستی و منافقان صورت گرفت، ندای حق را لبیک گفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

راهش پر رهرو و یادش گرامی باد.

ارسال نظرات