خبرهای داغ:
معاون مجتمع آموزشی امام حسین (ع) سپاه با اشاره به تحولات مصر بیان کرد: محمد مرسی تاوان گناهان خود را می‌دهد، چرا که برابر مسلمانان ایستاد و اسلام تکفیری و وهابی را گسترش داد.
کد خبر: ۸۵۰۶۸۵۸
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شاهرود،سردار محمد شعبانی جانشین دانشگاه جامع امام حسین(ع) در سرکشی از روند اجرایی اجلاسیه شهدا شهرستان شاهرود در جمع دست اندرکاران اجرایی اجلاسیه شهدا در مقر قائمیه در گلزار مطهر شهدا شاهرود در سخنانی با تقدیر از فعالیت های انجام شده برای برگزاری اجلاسیه شهدا شهرستان شاهرود اظهار کرد: برگزاری این اجلاسیه ها عملیات روانی بیسار خوبی برای انجام برنامه های فرهنگی به ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: این اجلاسیه باید پایه ریزی و سنگ بنایی برای انجام برنامه های بزرگ برای شهدا باشد و اگر خوب پایه ریزی شود آیندگان بهره لازم را خواهند برد.

شعبانی با بیان اینکه شهدا از ارزش و جایگاه والایی برخوردارند، گفت: به فرموده شهید مطهری رو به فنا می رود تا به بقیه نور و روشنایی دهد.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب تأکید دارند شهدا بهترین هستند و باید برای بهترین ها بهترین کارها را انجام داد و نباید کم گذاشت و باید از نیرو امکانات جذب کرد و بهره برد.

جانشین دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به جاذبه سالار شهیدان بیان کرد: باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد و نام شهیدان بهترین جذبه است و باید آن را فراموش نکرد.

وی با بیان اینکه اخلاص در کارها بهترین کاتالیزور است، افزود: هر چه کار خالصانه و مخلصانه و پاکتر باشد اثرش ماندگارتر است و باید مانند شهدا کار کرد.

شعبانی با تأکید بر توجیه و استفاده از همه اقشار جامعه گفت: باید همه اقشار جامعه را دید و پای سخنان و نظرات آنها نشست تا کار با نظم و انسجام بهتری پیش برود.


وی با تآکید بر استفاده از ابزار هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: باید از هنرمندان بهره برد و آنها را در کار دخیل کرد و بدانیم که اثری که بعد از اجلاسیه بر آحاد جامعه و به ویژه خانواده شهدا می ماند، مهم است.

معاون دانشگاه جامع امام حسین(ع) ابراز کرد: همه باید بیایند و در مقر قائمیه احساس تعلق خاطر کنند و در حقیقت این کار ماندگار است و یک تمدن سازی است.

وی با تأکید بر جذب حداکثری و دفع حداقلی گفت: باید جاذبه ما بی نهایت و دافعه ما در محدودیت باشد و همه را برای کمک به این اجلاسیه دعوت و از ظرفیت همگانی استفاده کنیم و بدانیم که کار شهدا خدایی و برای پیوند زدن است.


تمام تلاش مسئولان اجرایی اجلاسیه برگزاری برنامه ای در شأن شهداست

در ابتدای این نشست فرمانده سپاه شاهرود به بیان گزارشی از روند اجرایی اجلاسیه شهدا پرداخت و تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که به مدد شهدا بتوانیم اجلاسیه ای در شان شهدا برگزار کنیم و با تمام محدودیت ها و کمبودها تلاش ما این است و امید به عنایت شهدا داریم.

سرهنگ پاسدار حمید دامغانی افزود: برگزاری نمایشگاه ستادهای یادواره های شهرستان،برپایی غرفه های خدمت رسانی و پشتیبانی دوران دفاع مقدس،فضاسازی معنوی و روایتگری از شهدا در گلزار مطهر شهدا،برپایی نمایشگاه شهدا و معاد،ماکت شهرستان به طول 5هزار متر مربع از برنامه های اجلاسیه شهداست.

ی تصریح کرد: ایجاد سنگر نونی شکل،نمایشگاه سیره شهدا،جنگ نرم، ادوات نظامی ،درمانگاه صحرایی و بخش کودک از دیگر برنامه های اجلاسیه شهدا شهرستان شاهرود است.

دامغانی با اشاره به سه شب پایانی اجلاسیه شهدا شاهرود بیان کرد: اول،دوم و سوم اردیبهشت ماه مراسم پایانی با دعوت از سخنرانان مطرح کشوری و مداحان و شاعران و اجرای تئاتر صحنه ای با موضوع دفاع مقدس و رزمایش شبانه از جمله برنامه هاست.


وی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های شهرستان اظهار کرد: همه مسئولین شهرستان در اجرای این برنامه بزرگ دخیل هستند و ما از همه مردم و اقشار مختلف برای کمک در این زمینه یاری می طلبیم تا با حضور در مقر قائمیه در گلزار شهدا از نزدیک با روند اجرایی کار آشنا و ما را در ادامه راه پشتیبان باشند.

دبیر اجلاسیه شهدا شهرستان با اشاره به برآورد هزینه این کار بیان کرد: با توجه به حجم کار و اعتبار کم این برنامه ما از همه مردم انتظار داریم که ما را کمک نمایند و بدین منظور شماره حسابی در بانک تجارت به نام اجلاسیه شهدا افتتاح شده تا مردم کمک های نقدی خود را به شماره حساب 2915154924 واریز نمایند و در برگزاری هرچه باشکوهتر اجلاسیه سهیم باشند.

وی با اشاره به ایجاد سایت اطلاع رسانی اجلاسیه شهدا شهرستان نیز گفت: سایت:www.1000shahid.com جهت اطلاع رسانی برنامه های اجلاسیه و روند اجرایی برپایی این رخداد عظیم فرهنگی ایجاد شده که همگان می تواند با مراجعه به این سایت ضمن در جریان قرار گرفتن روند کار نظرات و پیشنهادات خود را نیز ارائه نمایند.

در پایان این نشست سردار شعبانی و هیئت همراه از مراحل اجرایی اجلاسیه شهدا شهرستان در گلزار مطهر شهدا و مصلی شاهرود بازدید نمودند.

خاطر نشان می شود اجلاسیه بزرگ شهدای شهرستان شاهرود اول تا سوم اردیبهشت ماه همزمان با نمازمغرب و عشا در گلزار مطهر شهدا و مصلی پیامبر اعظم(ص) شاهرود برگزار خواهد شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها