خبرهای داغ:
رییس پلیس راهور ناجا گفت: تمامی جاده‌های برون شهری از جمله محورهای شمالی، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، هرمزگان و خوزستان دارای حجم بالای ترافیک است.
کد خبر: ۸۵۰۷۰۳۹
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیچ، سردار اسکندر مومنی روز جمعه در حاشیه بازدید از محور هراز اظهار داشت: امروز شاهد بازگشت مسافران مرحله اول سفرهای نوروزی هستیم که با موج رفت مرحله دوم همزمان شده و به همین دلیل در هر دو لاین جاده‌ها شاهد بار ترافیک هستیم.

وی ادامه داد: تمامی جاده‌های برون شهری از جمله محورهای شمالی، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، هرمزگان و خوزستان دارای حجم بالای ترافیک است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به بسته شدن چند باره محور هراز طی روزهای گذشته بر اثر بارش برف و رانش زمین افزود: بسته شدن این محور زحمت‌هایی را برای مسافران ایجاد کرد که همین جا از آنها عذرخواهی می‌کنیم. با در نظر گرفتن مسیر فرعی در محور هراز رفت و آمد مسافران را تسهیل کردیم.

به گفته مومنی همزمان با بسته شدن محور هراز بار ترافیکی جاده چالوس و فیروزکوه افزایش می‌یافت.

وی با بیان این که ترافیک جاده هراز در حال حاضر عادی است، افزود: از ساعت 15 جمعه جاده هراز از آب اسک به سمت بومهن و محور چالوس از ساعت 16 از مرزن آباد به سمت تهران برای روانی بار ترافیک بازگشت مسافران یک‌طرفه می‌شود. اما در عین حال از مسافران می‌خواهیم زمان بازگشت سفر خود را به بعدازظهر موکول نکنند.

رئیس پلیس راهور ناجا از رانندگان خواست که تجهیزات زمستانی حتما همراه داشته باشند و تاکید کرد: با توجه به متغییر بودن وضعیت جوی از رانندگان می‌خواهیم تنها به مبدا و مقصد توجه نکنند چراکه ممکن است در طول مسیر آب و هوا تغییر کند.

مومنی با اشاره به این‌که بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، وضعیت جوی در هفته آینده نیز متغییر است تصریح کرد: 50 هزار نیروی پلیس راه و راهور تا پایان طرح نوروزی مشارکت دارند تا مردم با آرامش به سفر رفته و در جاده نمانند.

به گفته وی، رانندگان با رعایت سرعت مجاز و عدم سبقت غیرمجاز و رانندگی نکردن در حالت خستگی و خواب آلودگی می‌توانند از بروز تصادفات جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: برابر آمارها از ابتدای طرح نوروزی تا کنون،  تصادفات 8 درصد کاهش داشته و خوشبختانه شرایط رانندگی بهتر شده است.
مومنی خاطرنشان کرد: آمار کشته‌ها و مجروحان نهایی تصادفات رانندگی توسط سازمان پزشکی قانونی اعلام می‌شود اما بخشی قابل‌توجهی از تلفات در مسیر انتقال به مراکز درمانی و بیمارستان‌هاست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها