خبرهای داغ:
پزشکان گروه جهادی سفیران سلامت قم، جان دختر بچه عقرب گزیده خوزستانی را از مرگ حتمی نجات دادند.
کد خبر: ۸۵۰۷۰۶۸
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج قم به خوزستان، بسیجیان گروه جهادی سفیران سلامت از دانشگاه علوم پزشکی قم که در روستاهای محروم بخش اندیکای استان خوزستان مشغول به خدمت رسانی به مردم کم برخوردار این مناطق هستند موفق شدند جان این دختر بچه عقرب گزیده را نجات دهند.
جهادگران بسیجی گروه که در حال غربالگری خانه به خانه مردم این روستا بودند با صدای ناله والدین و فریادهای دخترک روستایی مواجه می شوند.
پدر و مادر که با مشاهده عقرب بر روی صورت دخترشان از عقرب گزیدگی فرزندشان مطلع شدند ابتدا سعی کردند جای نیش را بیابند اما جای نیش عقربهای کرار کمتر نمایان می شود و اما زهر آنها به سرعت در بدن اثر می گذارد.
جای نیش عقرب بر روی چشم دختربچه نقش بسته و کودک گریه کنان و بی تاب است.
بعد از معاینات اولیه و اقدامات موثر و تزریق پادزهر توسط اعضاء گروه، این کودک تحت درمان قرار گرفته و از مرگ نجات می یابد.
شایان ذکر است اکثر این روستا ها به علت قرار گرفتن در منطقه کوهستانی صعب العبور هستند به نحوی که بعضی حتی دسترسی توسط خودرو به آنها امکان پذیر نیست و ارتباط تلفنی هم در آنجا برقرار نمی شود و با وجود بارشهای اخیر دسترسی به این روستاها بسیار سخت تر هم شده است.
گفتنی است اعضاء گروه جهادی سفیران سلامت علاوه بر ارائه خدمات درمانی، برای مردم این مناطق آموزش های بهداشتی، آموزش قرآن، نماز و برنامه های فرهنگی فراوانی نیز اجرا می نمایند که همگی با استقبال فوق العاده روستائیان روبرو شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر ‌بینندگان

نام:

ایمیل:

* نظر:



ارسال نظرات