خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۰۷۰۷۲
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج قم به خوزستان، گروه جهادی سفیران سلامت که در روستا های بخش اندیکا از جمله حاج علی شیر، شاهزاده عبدالله، قلعه خواجو، سراعوتی و . . . مستقر هستند به خمات پزشکی به مردم کم برخوردار و محروم این مناطق می پردازند.
دانشجویان و پزشکان خواهر و برادر عضو این گروه که از دانشگاه علوم پزشکی استان قم می باشند، از روز دوم فروردین در این بخش مستقر هستند و با تشکیل 3 گروه پزشکی به اهالی این روستاها که از عدم وجود مرکز بهداشتی و پزشک رنج می برند خدمات درمانی ارائه می کنند.
براساس این گزارش پزشکان جهادگر بسیجی با سرکشی خانه به خانه تاکنون به غربالگری بیش از 2000 نفر از این هموطنان محروم این بخش از استان خوزستان که تعداد زیادی از آنها دچار بیماریهای شایع هستند پرداخته اند.
شایان ذکر است اکثر این روستا ها به علت قرار گرفتن در منطقه کوهستانی صعب العبور هستند به نحوی که بعضی حتی دسترسی توسط خودرو به آنها امکان پذیر نیست و ارتباط تلفنی هم در آنجا برقرار نمی شود و با وجود بارشهای اخیر دسترسی به این روستاها بسیار سخت تر هم شده است.
گفتنی است اعضاء گروه جهادی سفیران سلامت علاوه بر ارائه خدمات درمانی، برای مردم این مناطق آموزش های بهداشتی، آموزش قرآن، نماز و برنامه های فرهنگی فراوانی نیز اجرا می نمایند که همگی با استقبال فوق العاده روستائیان روبرو شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها