اردوی جهادی بسیج سازندگی مازندران

فراهم کردن نشاط و افزودن امید در زندگی مردم شادگان

کوثر رستمی جهادگر بسیج سازندگی سپاه کربلا سختی دوری از خانواده را با فراهم سازی نشاط و احیای روحیه زندگی در بین فرزندان و مردم روستاهای محروم شادگان دور ترین استان از مازندران قابل تحمل دانست.
کد خبر: ۸۵۰۷۱۸۳
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸


خبرگزاری بسیج مازندران، خواهر بسیجی کوثر رستمی با بیان اینکه گرچه دوری از قائمشهر و خانواده در ایام نوروز را  سخت دانست اما به شیرینی خشنوری کودکان –زنان و مردم مناطق محروم کشور پس از امید بخشی وایجاد نشاط در مناطق محروم اشاره داشت و به تشریح فعالیت بانوان جهادگر بسیجی گروه جهادی شهیدعلمدار در مدت حضور در شادگان پرداخت و اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و آموزشی در این منطقه محروم بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته انجام می شود.

 

 

خواهر بسیجی جهادگر سپاه کربلای مازندران ازجمله فعالیت های فرهنگی را ویژه گروه های سنی کودکان، نوجوانان و جوانان، تبیین چرایی حجاب و عفاف، ضرورت احترام به والدین، بازی های قرآنی، حفظ قرآن، شعر، نقاشی، روخوانی و روانخوانی قرآن، آموزش تجوید و آموزش مقدماتی زبان انگلیسی عنوان کرد.

وی با اشاره به اجرای فعالیت های فرهنگی و آموزشی بانوان در گروه های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسالان در این منطقه محروم توسط تیم هفت نفره بانوان جهادگر افزود: هر گروه سنی توسط یکی از خواهران مدیریت می شود و برنامه های فرهنگی و آموزشی ویژه و مورد نیاز مختص همان گروه سنی را انجام می دهد.

 

رستمی با اشاره به مشغله کاری بانوان و کارهای روزمره فراوان زنان خانه دار این منطقه از جمله پخت نان، کشاورزی، نگهداری از فرزندان بیان کرد: دو نفر از بانوان طلبه جهادگر روزانه به صورت حضوری به منازل روستاییان مراجعه می کردند و به مسائل آموزشی همچون آموزش احکام و آموزش مسائل فقهی می پرداختند.

 

وی همچنین برگزاری  برنامه عزاداری و سوگواری به مناسبت ایام فاطمیه را از دیگر برنامه ها در روستا گرمه خروسی بخش خنافره شادگان عنوان کرد.

 

خادم گروه جهادی شهید علمدار بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران از شور و شوق و استقبال بی نظیر مردم این منطقه سخن گفت و افزود: خوشبختانه رابطه دوستانه و بسیار نزدیکی ایجاد شد و توانستیم با اهالی روستاهماهنگ شویم، به گونه ای که هر روز در محل استقرار گروه جهادی، اهالی به ما سر می زدند و از بسیج مازندران تشکر می کردند.

 

کوثر رستمی گفت: مایه مباهات و خوشحالی گروه جهادی شهید کاظمی است که اهالی روستا درخواستشان از ما این بود که سال آینده نیز مهمانشان باشیم و این امر مایه قوت قلب اعضای گروه بود.

 

وی گفت: اردوهای جهادی با هدف شناسایی محرومیت مناطق محروم هموطنانمان در اقصی نقاط کشور برگزار می شود و این اردوها علاوه بر خدمت رسانی به محرومان به نحوی خدمتی به خود جهادگران نیز هست که بر خودسازی خود بیشتر بپردازند و شکرگذار امکانات و نعماتی باشند که در اختیارشان است.

 

این خادم گروه جهادی اظهار داشت: جلب نظرات و توجهات به سمت مناطق محروم از اثرات مثبت برگزاری اردوهای جهادی است و اینکه عموم مردم و البته مسئولان امر آگاه شوند از اینکه در گوشه ای از این سرزمین هموطنانمان با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

 

خواهر بسیجی جهادگرمستقر در شادگان خوزستان،از دیگر اثرات اردوهای جهادی را تقویت روحیه نشاط و شادابی، ارتقای  فرهنگ و روحیه کار و تلاش  پویایی اقتصادی و خودکفایی محرومان و یاری رساندن به مردم نیازمند برشمرد.

 

وی خطاب به مسئولان گفت: مسئولان باید اهتمام بیشتری نسبت به مناطق محروم داشته باشند و افراد نخبه در این مناطق اگر شناسایی شوند در کاهش هزینه ها بسیار اثرگذارخواهند بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها