خبرهای داغ:
مسول اردوهای جهادی کرمانشاه در گفتگو با بسیج:

تا قبل از حضور بسیج، مسجدی در روستاهای محروم وجود نداشت

اردوهای جهادی از فعالیت های عمده بسیجیان سراسر کشور در ایام تعطیلات عید نوروز است تا ضمن آشنایی با جهاد شهدا، جانبازان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس، به جهاد خدمت رسانی و خودسازی در اردوهای جهادی برای پیشرفت کشور و نظام اسلامی ایران گام بردارند.
کد خبر: ۸۵۰۷۱۹۰
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، استان کرمانشاه از استان های موثر در هشت سال دفاع مقدس و مبارز با دشمنان انقلاب اسلامی بوده است و در زمینه راهیان نور و اردوهای جهادی، علاوه بر اعزام افراد به این اردوها، خود نیز میزبان اردوهای راهیان نور و اردوهای جهادی بسیج است.

در گفتگوی اختصاصی با مسئول اردوهای جهادی بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، به بررسی وضعیت این اردوها در استان کرمانشاه می پردازیم.

سید محمد حسینی تنها، در خصوص وضعیت اردوهای جهادی استان کرمانشاه اظهار داشت: اردوهای جهادی از جمله کارهای اثرگذاریست که در استان کرمانشاه هم به نوعی میزبان هستیم و هم در حد توان و بضاعت خودمان در سال های گذشته افرادی را اعزام کرده ایم.

وی افزود: در سنوات قبل به لحاظ شرایطی که در استان داشتیم بیشتر میزبان اردوهای جهادی از سراسر کشور بودیم اما در دو سال گذشته مجموعه ای را سازماندهی کرده و اعزام کردیم که تاثیرات بسیار خوبی داشت.

حسینی ادامه داد: امسال هم امیدواریم در حد توان و بضاعتمان کارهایی را انجام دهیم اما به طور طبیعی در حوزه محرومیت زدایی با توجه به وضعیت مالی کشور ما یک افتی را داشتیم و امیدواریم با تدابیری که انجام می شود این کسری جبران شود.

مسئول اردوهای جهادی استان کرمانشاه، در خصوص نقش اردوهای جهادی در پیشرفت استان کرمانشاه و انسجام و وحدت ملی عنوان کرد: اردوهای جهادی هم برای افرادی که تشریف می آورند خیلی خوب است و با واقعیت های نقاط مختلف کشور آشنا می شوند و هم برای مردمی که در مناطق محروم و شرایط سخت در حال زندگی کردن هستند.

وی افزود: این همدلی، حمایت و حضور را که می بینند بسیار تاثیرگذار و اثر بخش است. در استان کرمانشاه که متاسفانه یکی از محروم ترین مناطق جزو بخش مرکزی استان کرمانشاه است که فاصله اش با کرمانشاه حدود 40 کیلومتر و عمده اردوهای جهادی ما در این منطقه متمرکز شده است که کارهایی صورت گرفته و حضور عزیزان هم در حوزه خدمات و مباحث عمرانی و هم در حوزه مسائل فرهنگی بسیار تاثیرگذار است.

حسینی تنها ادامه داد: متاسفانه فقر شدید اقتصادی این منطقه باعث شده بود فقر فرهنگی نیز تاثیرات بسیار منفی درآنجا بگذارد به طوریکه مثلا در 200 روستای آن منطقه تا قبل از این که بسیج حضور یابد هیچ مسجدی وجود نداشت و از زمانی که بسیج در موضوع محرومیت زدایی ورود پیدا کرده است، هم اکنون روستاهای بزرگ نیز دارای تعداد قابل توجهی مسجد می باشند که با حضور روحانیون دلسوز و فهیم در این مساجد و اقدامات خیلی خوبی که این عزیزان انجام می دهند باعث شده کمی وضعیت آن جا رو به بهبود یابد و از آن حالت نگران کننده فرهنگی خارج شود.

حسینی تنها با بیان اینکه اهداف اردوهای جهادی کمک به محرومان و تلاش و همکاری صمیمانه برای رفع محرومیت است، بیان کرد: کمک به عمران و آبادانی، رشد ابتکارات و خلاقیت ها، تقویت روحیه اعتماد به نفس و شکوفایی استعدادها، کسب تجربه و افزایش مهارت های تخصصی و عمومی و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی و در نهایت تلاش شبانه روزی و بی وقفه برای نهادینه کردن فرهنگ ایرانی و اسلامی و تحقق اقتصاد مقاومتی مهم ترین مسائلی است که جهادگران باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

ارسال نظرات