خبرهای داغ:
حسین شریعتمداری با اشاره به مواضع اخیر نخست وزیر ترکیه علیه ایران و همسویی او با سیاست های آمریکا و اسرائیل در منطقه گفت: در این شرایط سفر اردوغان به ایران اهانت به ملت و خیانت به مقاومت است و لغو فوری سفر وی کمترین اقدامی است که از مسئولان وزارت امور خارجه انتظار می‌رود.
کد خبر: ۸۵۰۷۲۲۷
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان درباره اظهارات اخیر اردوغان در مصاحبه با فرانس ٢٤ گفت: موضع وقیحانه اردوغان علیه ایران را نباید به حساب خود او نوشت چرا که او به قول مرحوم نجم الدین أربکان از خود اراده ای ندارد و توضیح می داد که مردم ترکیه از اردوغان انتظار انگور داشتند ولی إسرائیلی ها از او شراب ساختند.

شریعتمداری افزود: اردوغان در مصاحبه با فرانس ٢٤ ، اتهاماتی رابه ایران نسبت داده که بارها از سوی مثلث غربی، عبری و عربی علیه ایران مطرح شده است . در عرف دیپلماتیک ردیف کردن این اتهامات آن هم در آستانه سفر به تهران مفهوم ویژه ای دارد مخصوصا آن که اردوغان در همین مصاحبه می گوید که « قبلاً در أین باره با مقامات ایران گفت و گو کرده ایم ولی نتیجه ای نداشته است » !

وی تصریح کرد:از این روی در شرایط کنونی سفر اردوغان به ایران بعد از آن همه اهانت ، توهین آشکار به مردم و نظام است و از سوی دیگر می تواند در افکار عمومی ملت های مسلمان به این توهم خطرناک دامن بزند که گوئی اتهامات مطرح شده از سوی اردوغان قابل اعتناء بوده و او به گفته خود برأی نصیحت مسؤلان جمهوری إسلامی ایران عازم سفر به تهران است ! و أین در حالی است که ملت های مسلمان و مخصوصاً در ترکیه به اردوغان لقب " دست نیابتی اسرائیل و برده دلارهای سعودی " داده اند و برخی از مقامات و رسانه های غربی از او با عنوان " آچار فرانسه " آمریکا در منطقه یاد می کنند .

مدیر مسئول کیهان ادامه داد:فقط یک نیم نگاه به مواضع و عملکرد اردوغان به وضوح نشان می دهد که وی در تمامی تحولات و رخدادهای منطقه با اردوگاه غرب همسو بوده و سیاست های مشترک آمریکا و اسرائیل را نمایندگی کرده است که حمایت آشکار از ترورست های تکفیری در سوریة و عراق ، تبدیل ترکیه به ستاد پشتیبانی داعش ، همراهی با تروریست ها در قتل عام وحشیانه مردم مظلوم کوبانی ودهها نمونه دیگر از این جمله اند.

وی در پایان تاکید کرد: در این شرایط سفر اردوغان به ایران اهانت به ملت و خیانت به مقاومت و خون پاک شهدای مظلوم یمن است و لغو فوری سفر وی کمترین و حد اقل اقدامی است که از مسؤلان محترم وزارت خارجه کشورمان انتظار می ورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها