نهم و دهم فروردین ماه94 پایگاه شهید زید الدین میزبان جمع کثیری از پیشکسوتان دوران جنگ تحمیلی و رزمندگان حاضر در عملیات فتح المیبین می شوند.
کد خبر: ۸۵۰۷۲۳۴
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، در همایشی دور روز ه در تاریخ 9 و دهم فروردین ماه اجتماع بزرگ پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در پایگاه شید زید الدین برگزار می شود که بیشتر رزمنداگان حاضر در عملیات فتح المبین درآن شرکت می کنند.
این همایش که در روز متوالی در این پایگاه برگزار می شود قرار است که رزمنداگان شرکت کننده خاطرات خود را از لحظه های حضور در عملیات فتح المبین بازخوانی کرده و برای نسل امروزی یادآوری کنند.
به دنبال برگزاری این همایش می توان به نوعی ایجاد وحدت و انسجام و مودت را میان پیشکسوتان ایجاد کرده و پیوندی قوی میان نسل دیروز و امروز جامعه برقرار کرد.
یکی از نکات قابل توجه در این همایش حضور تمامی رزمندگان حاضر درعملیات فتح المبین و نیز دیگر مجاهدان جنگ تحمیلی استان مرکزی است .
تمامی این افراد با خودورهای شخصی خود به این مناطق اعزام شده و به همراه خانواده خود در حسینه حضرت زهرا(س) گرد هم می آیند.
برگزاری این همایش می تواند درواقع حرکت در مسیر میثاق با ولایت فقیه محسوب شده و به دشمنان این نکته را فهماند که رزمندگان دیروز با هم دلی جوانان امروزی همواره همانند دوران جنگ تحمیلی مردانه آمادگی دفاع از کشور را داشته و آرمان های اسلامی خود حفظ و حراست می کنند.
عملیات فتح المبین یکی از عملیات های مهم در سال 61 به شمار می آید که در تاریخ 3فروردین با رمز یا زهرا در منطقه غرب شوش و دزفول با وسعت 2500 کیلومتر مربع انجام می شود.
این عملیات به پیروزی قاطع نیروهای ایرانی و آزاد سازی حدود 2500 کیلومتر مربع از مناطق اشغال شده توسط عراق به پایان رسید.
تلفات نیروهای ایران حدود 30000 نفر و تلفات نیروهای عراق 25000 نفر به علاوه 15000 اسیر بود که پس از 7 روز نبرد در نهم فروردین ماه این عملیات به پایان رسید.
انتهای پیام/




ارسال نظرات