مهدی نجاتی گفت: هیچ برنامه ای را مثل راهیان نور در سطح کشور نداریم که هم حجم مخاطبینش بالا باشد هم اثر گذاری آن علت جذب مردم به مناطق جنگی جاذبه خود شهدا است.
کد خبر: ۸۵۰۷۳۵۹
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

مهدی نجاتی مسوول بسیج اساتید استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج در خصوص ارزیابی اقدامات بسیج در زمینه اردوهای راهیان نور گفت: شاید به توان بزرگترین عملیات فرهنگی کشور را راهیان نور دانست اردویی که در آن بسیج همه ساله نقش موثری را ایفا می کند و فرصت بسیار خوبی را برای آن دسته از اساتید بوجود می آورد که فرصت مطالعه دقیق در حوزه دفاع مقدس را پیدا نمی کنند و در این اردو اطلاعات خوبی در این خصوص به آن ها داده می شود.

وی با اشاره به اینکه ما هیچ برنامه ای را در این سطح نداریم که هم حجم مخاطبینش بالا باشد هم اثر گذاری آن در خصوص ارزیابی اردوهای راهیان نور در استان قزوین نیز گفت: استقبال بیشتر از سال های پیش بود و اساتیدی که امسال حضور پیدا کردند اغلب عضو هیئت علمی دانشگاه ها بودند که این خودش نشان دهنده گسترش جایگاه راهیان نور در محیط دانشگاه است. مسوول بسیج اساتید استان قزوین در همین راستا از اعزام 60 استاد این استان به مناطق جنگی طی دو مرحله خبر داد.

مهدی نجاتی از جمله کمبودهای موجود در اردوهای راهیان نور را بحث روایتگری و پشتیبانی دانست و افزود: تعداد راوی ها به نسبت جمعیتی که اعزام می شوند کم است و همین شاید باعث کاهش اثر گذاری مطلوب شود و همچنین در بحث پشتیبانی نیز باید خیلی بهتر از این پاسخ گوی انتظارت خانواده های اعزامی خصوصا اساتید و جامعه پزشکی باشیم به همین خاطر خدمات رسانی در این اردوها باید ارتقاء پیدا کند.

نجاتی علت استقبال مردم به اردوی راهیان نور را طی این سال ها جاذبه خود شهدا دانست و افزود: کسی که از جان خود برای آرمان ها گذشته دارای جاذبه است. فرقی هم نمی کند که هر فرد با چه گرایش سیاسی و ... به این مناطق برود. وی در ادامه گفت: مناطق جنگی در یک نگاه ساده مکانی بیابانی و خاکی به نظر می رسند اما این پاکی خون شهدا است که مردم را هر ساله جذب آنجا می کند و معمولا کسی که یک بار برود سال های بد نیز مشتاق رفتن دوباره به این مناطق است.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که نقش دولت در بهبود عملکرد راهیان نور چه بوده است گفت: دولت تاکنون خیلی پای کار نبوده است و خیلی بیشتر از این می تواند در این زمینه موثر واقع شود ما هم اکنون با مشکل جدی از لحاظ اعتبار مواجه هستیم و نیاز به پشتیبانی هر چه بیشتر دولت داریم.

 

 

 

ارسال نظرات