خبرهای داغ:
مسئول جهاد قرارگاه منطقه سفیدآب الموت

نیازمند پرورش مدیران جهادی هستیم/ بد قولی مسئولین نتیجه روستایی خالی از سکنه

مسئول جهاد قرارگاه منطقه سفیدآب الموت قزوین بیان داشت: نیازمند پرورش مدیران جهادی هستیم/ بد قولی مسئولین نتیجه روستایی خالی از سکنه شده است.
کد خبر: ۸۵۰۷۳۶۶
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸

سولگی مسئول جهاد قرارگاه منطقه سفیدآب الموت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین اظهار کرد: به مدت 10سال است که هرساله در این اردوهای جهادی شرکت می کنم چرا که به گفته رهبرمعظم انقلاب در حال حاضر در یک برهه ای از زمان هستیم که نیازمند به پرورش مدیران جهادی هستیم واین مناطق همچون یک کارگاهی است که مدیران جهادی در آن به فعالیت می پردازند.

وی افزود: جهادگران افراد سخت کوشی هستن که مخلصانه برای خداوند کار می کنند وزمان ومکان را نمی شناسند چرا که روحیه جهادی در آنان تبلور یافته است در ادمه این روند می توان شاهد --- و جایگاه اقتصادی  شایسته  در کشور باشیم.

مسئول جهاد قرارگاه منطقه سفیدآب الموت خاطرنشان کرد: جهادگران در 3 منطقه آوج، آبگرم والموت هرساله حضور پیدا می کنند که در این میان از جمله مشکلات بارز این منطقه مسئله بهداشت و در مان است به دلیل اینکه اهالی این منطقه هزینه رفت وآمد و ویزیت را ندارند.

وی حضور دندانپزشکان  پزشک ماما،مشاوره وبهداشت در این منطقه را موثر دانست وگفت: درمانگاهی در این منطقه برای پزشکان وبیماران در نظر گرفته شده از نظرامکانات بسیار مجهز است.

سولگی تشریح کرد: دمردم ساکن این منطقه دچار مشکلاتی همچون جاده وکمبود مدرسه هستند که در این راستا شایسته است مسئولینی که به این منطقه می آیند به وعده های خود عمل کنند به این منظور در سال های آتی با توجه به این مشکلات شاهد روستایی خالی از سکنه خواهیم بود به طوری که اگر شرایط بهتری را ایجاد شود بسیاری از مهاجرانی که به شهرها سفرکردند به روستاهای خود باز خواهند گشت.

وی تصریح کرد: پزشکان جهادگر مطب های خود را تعطیل کرده تا از نزدیک طعم فقر،کم خوابی وسرما را لمس کنند ضروری است افراد دیگر هم در این مناطق حضور پیدا کنند چرا که حتی وجودآنان به اهالی این روستا سبب  دلگرمی می شود.

وی اصحاب رسانه را سفیران فرهنگی دانست وافزود: اصحاب رسانه سفیران فرهنگی هستند که می توانند زیبایی های معنوی را به مردم انتقال دهند تا آنان به جز روحیه انسان دوستی قدرشناس امکانات و شرایط خود باشند چرا که برای بسیاری از روستاییان حتی نیازهای اولیه زندگی مهیا نیست.

سولگی با اشاره به نحوه ثبت نام در اردوهای جهادی بیان کرد: دانشجویان با ذکر تخصص می توانند در پایگاهای بسیج سراسر استان می توانند ثبت نام واعلام آمادگی کنند که این از طریق سامانه پیامکی هم ایجاد می شود.

خدمت به هم نوع در ذات وجودی هرانسان است

این مسئول تصریح کرد:ثبت نام در اردوهای جهادی نامحدود است وربطی به سن،جنس ومقام نداردچرا که فطرت انسان پاک است وخدمت به هم نوع در ذات وجودی اوست.

اردوی جهادی سبب تقویت اقتصاد مقاومتی می شود

سولگی با اشاره به پیامدهای اردوهای جهادی افزود:اردوهای جهادی سبب تقویت اقتصاد مقاومتی می شودتا روستاییان فعالیت اقتصادی خود را با کسب وکار کوچک شروع کنند آفت ها ومشکلات زمین وباغ های کشاورزی را شناسایی کنند در این امر با تقویت این عرصه اقتصادی به آنان تسهیلات نیز اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به تحریم اقتصادی بیان کرد مشکلات شهرها ریشه در روستاها دارد که اگر مشکلات آنان باشیم نیز یکی مهندسان،دندانپزشکان وپزشکان حل سبب تقویت شهرها خواهد شد به بیان ساده تر،روستاها وشهرها مکمل یکدیگر هستند.

1002/پ30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار